Risuja vai ruusuja?

Potilashelppareita on saanut tilattua Fiiliskeskukselta kevään ajan ja olemme keränneet toiminnasta palautetta. Helppareina ovat toimineet TAMKin sairaanhoitajaopiskelijat ja helpattava on ollut useimmiten vanhempi henkilö, joka on tarvinnut apua tai tukea sairaalakäynnillään TAYSissa. Millaista palautetta olemme saaneet?

Palautetta on saatu lähes 50 % vastaajista ja se on ollut suurimmaksi osaksi pelkkää positiivista. Olemme tiedustelleet ajanvarauksesta, palvelun hyödyllisyydestä, kohtelusta, uudelleen tilauksesta ja mahdollisesta suosittelusta. Vastaukset ovat olleet lähes aina 5 tähden arvoisia ja kiitos tästä kuuluu opiskelijoille. Hyvää työtä! He ovat osanneet hommansa ja auttaneet potilaita kulkemaan sairaalassa paikasta toiseen.

Keräämämme palautetta:

  • Ajanvaraaminen oli helppoa  4,73 /5
  • Potilashelpparista oli hyötyä 4,96 /5
  • Potilashelppari kohteli minua hyvin 4,81 /5
  • Voisin käyttää palvelua uudelleen 5 /5
  • Suosittelisin palvelua läheiselleni 5 /5

Kiitosta on ihanaa saada, mutta koska haluamme kehittää palvelua entisestään, olemme tiedustelleet myös mahdollisista kehityskohteista. Palautteen perusteella tulisi sairaala tuntea vielä paremmin ja olisi oltava tarkkana, että tapaamispaikka ja -aika on kaikkien osapuolten tiedossa.

Asiakkailta saatuja kommentteja:

  • R-rakennuksessa kaksi oveahelppari kuitenkin löytyi toiselta.
  • Toimi erittäin hyvin.
  • Sairaalan tunteminen parempi.
  • Ei mitään kehitettävää.
  • Potilashelppareille tulisi maksaa palkkaa.
  • Hyvä että tällainen palvelu on.
  • Sain kaiken avun helpparilta.
  • Palvelu hyvin hyödyllinen!
  • Kohdalleni sattui todella ihana henkilö!
  • Helppari oli hieno hommakaikki toimi.
  • Oikein hyvä palvelu. Miten voisi varata saman helpparin toistekin ja kuinka se onnistuisi.
  • Tiedottamista enemmän tästä palvelusta ja toivon että jatkuisi.
  • Ihan hyvä tyttö. Suomen kielen taito opeteltava.
  • Minun helpparini oli 10 arvoinen.
  • Riittää, että pääsen pakasta toiseen kulkemaan potilashelpparin avulla, ja että hän on juttuseurana ja henkisenä tukena. Ei jännitä niin paljon, kun on joku mukana.
  • Ei tarvi muuta.
  • Kaikki hyvin.
  • Ei tule mieleen, palvelu erittäin hyvä ja toivotaan jatkoa.

Tällaisiin positiivisiin tunnelmiin on hyvä lopettaa. Iso kiitos palautteen antaneille ja kiitos hyvän työn tehneille 🙂

Katri K

 

Kommentit

Vastaa

Käsitellään kommentteja...

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *