Perjantaina 14.8. Sisua, apurahatutkijoiden asemaa ja koronaa

Below  in English

Aloitamme jälleen koronalla. ”Maskeja on tilattu ja toimitettu.”
Uusien opiskelijoiden tervetulotilaisuudet alkavat tiedekunnassa 17.8., koronajärjestelyt niiden osalta ovat kunnossa.

Keskustelumme Sisusta (opetuksen, opiskelun ja opintohallinnon järjestelmä koko yliopistoyhteisölle)
Koulutuksen varadekaani Kati Iltanen kertoi Sisuun liittyvistä ohjeista. Ensi viikolle on tiedossa Sisu-kyselytunteja, joista Kati on lähettänyt sähköpostia ITC:n henkilökunnalle.Koronan vuoksi opiskelijalla on mahdollisuus vaihtoehtoisiin suoritustapoihin. Kati Iltanen muistuttaa, että jos opiskelija tulkitsee itse olevansa riskiryhmään kuuluva (tai lähipiirissä riskiryhmään kuuluva/kuuluvia) , tällöin häntä ei velvoiteta osallistumaan fyysiseen opetukseen tai muihin toimintoihin kampuksille.

Vuosisuunnittelukeskustelu ja valmistelu jatkuu.

Agendalla myös apurahatutkijoiden asema. Kuinka tukea apurahatutkijoita?

******

Once again we start with Covid-19. “The masks have been ordered and delivered.”
Welcome events for new students will begin at the faculty on August 17, and the Covid-19 arrangements for them are in order.
We discussed Sisu, the teaching, study and administration system for the entire university community. Vice Dean for Education Kati Iltanen spoke about the instructions related to Sisu. Next week, there will be a Sisu question hour, about which Kati has sent an e-mail to the ITC staff.
Kati Iltanen reminds that if a student interprets themselves as belonging to a risk group (or being in close connection with a person belonging to a risk group), then they are not obliged to participate in physical education or other activities on campuses.
The annual planning discussion and preparation continues.
Also the role of scholarship researchers and how to support them was discussed.