Työelämän ruotsia flipaten verkossa touko-kesäkuussa 2021

Käsi, joka ojentaa todistusta

Onko sinulla korkeakouluopintoihisi kuuluva ruotsin kielen kurssi suorittamatta? Tule mukaan flipatulle verkkokurssille DigiCampuksen Moodlessa 3.5.‐20.6.2021.

Flipattu kurssi tarkoittaa sitä, että opiskelet verkossa itsenäisesti, mutta ohjatusti perusasiat kurssin aiheisiin liittyen ja tulet sitten mukaan verkkotapaamisiin, joissa pääset harjoittelemaan asioita käytännössä. Opintojakson suoritettuasi pystyt pääosin ymmärrettävästi viestimään ruotsiksi suullisesti ja kirjallisesti yksinkertaisissa ja rutiininomaisissa työtehtävissä ja muissa tilanteissa.

Opintojakson käytyäsi osaat
• pääosin ymmärrettävästi viestiä ruotsiksi suullisesti ja kirjallisesti yksinkertaisissa ja rutiininomaisissa työtehtävissä ja muissa tilanteissa
• kertoa henkilö‐ ja koulutustaustastasi esim. työnhakutilanteessa
• hakea tietoa omasta alastasi ja tunnistat oman alasi keskeisiä käsitteitä
• toimia oman alasi työympäristössä ja keskeisissä työtehtävissä
• hoitaa asiakaskontakteja sekä suullisesti että kirjallisesti

Suullinen ja kirjallinen kielitaito arvioidaan erikseen arviointiasteikolla 0‐5. Arviointi perustuu arvioitaviin palautustehtäviin sekä kirjalliseen että suulliseen tenttiin. Kurssi on Jyväskylän ammattikorkeakoulun järjestämä ja maksuton. Kurssin suoritettuasi joudut TAMKissa hakemaan hyväksilukua korvataksesi opintojesi vastaavan ruotsin kurssin. Huomioi kurssin laajuus (4 op) ja selvitä hyväksilukumahdollisuus oman kurssisi opettajalta ennen kurssille ilmoittautumista.

Kurssi koostuu 3 moduulista: 1 Småprat & Min profil, 2 Bransch & Kommunikation ja 3 Jobb. Moduulit koostuvat opiskelumateriaalista, harjoituksista, verkkotapaamistehtävistä sekä palautustehtävistä (sekä videotehtäviä että kirjallisia tehtäviä). Mukaan mahtuu 26 opiskelijaa ja kurssipaikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Tiedot ja ilmoittautuminen: https://bit.ly/2Ye9fkT

Kun ilmoittautumisesi on hyväksytty, saat opettajalta kurssiavaimen. Huomioi, että kurssiin sisältyy Zoom‐verkkotapaamisia sekä suullinen ja kirjallinen tentti Zoom‐ympäristössä. Kurssi on laadittu osana valtakunnallista DIGIJOUJOU‐kärkihanketta. Kurssin opettaja on Maria Rautamo maria.rautamo@jamk.fi.