TAMKin ja MUASin yhteisprojekti – työmotivaatiota kehittämässä pelillisyyden avulla

TAMKin tietojenkäsittelyn koulutuksen ja MUASin (Munich University of Applied Sciences) ylemmän liiketalouden tutkinnon (Master Programme Business Administration, Digital Technology Entrepreneurship) yhteisprojekti käynnistyi lokakuussa TAMKilla. Projektissa on mukana 14 TAMKin tietojenkäsittelyn kolmannen vuoden ohjelmistotuotannon opiskelijaa ja yhdeksän MUASin liiketalouden opiskelijaa. Projektin asiakkaana on Leanware Tampereelta.

Projektin tavoitteena on toteuttaa pelillisyyden avulla applikaatioita, jotka eri mittareita hyödyntämällä innostavat sekä kehittymään että motivoitumaan työssä. Ketterällä projektinhallinnalla toteutettavassa projektissa MUASin opiskelijat toimivat liiketoiminnan kehittämisen asiantuntijoina ja TAMKin opiskelijat teknisinä asiantuntijoina. Projektia ohjaajat opettajat Anne-Mari Sainio (TAMK), Holger Guenzel (MUAS) ja Hans-Jürgen Haal (MUAS).

Toimeksianto otettiin vastaan iloisen jännittyneinä

Yhteistyö aloitettiin intensiivityöskentelyllä Tampereella. Aluksi ohjelmassa oli tutustumista sekä tiimiytymistä syömisen ja saunomisen merkeissä. Seuraavana päivänä pidettin projektin varsinainen kick off -tilaisuus, jolloin Leanware esitteli liiketoimintaansa ja tilaamansa toimeksiantoa. Työskentely jatkui intensiivisesti ja ensimmäiset ideaversiot olivatkin valmiita jo seuraavana päivänä.

Projekti jatkuu syksyn aikana Tampereen ja Münchenin välillä hajautetuissa projektitiimeissä kahden viikon sprinteissä. Lopputuotteet luovutetaan Leanwarelle joulukuussa.

Lisätietoja projektista:

Mira Grönvall (mira.gronvall(a)tamk.fi), koulutuspäällikkö, tietojenkäsittelyn koulutus