Sprint 4 – Väsymystä, duunia ja toivoa

Kirjoittajat Miska Rantala (myös piirtäjä) ja Antti Rauti, 16TIKO4

Loppu häämöttää sekä pelille, että ensimmäiselle vuodelle. Neljännellä sprintillä tavoitteena oli saada pelien portaali ja trailerit valmiiksi. Niiden lisäksi työstettiin runsaasti eri kouluhommia, väsymykseen saakka.

koodia

Kaiken maailman puhe-esitykset ja nettisivuharjoitukset saavat aktiivisimmatkin tikolaiset hengästymään, kaikelle pitäisi olla aikaa. Polkuhaut lähestyvät ja kokeita on edessä, joten pian on viimeiset hetket vaikuttaa tuleviin kouluvuosiin. Pääsiäisloma onneksi rauhoitti neljättä sprinttiä hitusen, mutta hommaa silti on jokaiselle päivälle.

Juuri kun saa harjoitustyön valmiiksi tulee mieleen: ”Mites se eräs kohta koodissa”. Ja takaisin työhön. On paljon muistettavaa, onneksi tiimiläiset ovat tukena. Tässä ollaan yhdessä!

Trailerien teko oli hauskaa scrummasterin näkökulmasta. Sai tehdä hommia, joista näki heti konkreettista tulosta. Pääsi sekä luomaan kokonaisuutta visuaalisesti että kaavoittamaan, mitä näkyy ja missä. Lopputuloksena oli kauniita trailereita, jotka löytyvät edellisestä blogipostauksesta. https://blogs.tuni.fi/tiko/2017/04/28/pelimessupelit-2017-videotrailerit/ Mikä on sinun suosikkisi?

Osa väsymyksestä on tietysti myös omaa syytä. Monien tikojen on hankala pitäytyä nukkumaanmenoajoissa ja kavereiden kanssa ajanvietto vie myös voiton useasti. Kyllä me selvitään, täällä opiskelu on nimittäin kotoisaa ja hauskaa päivittäin, kiireestä huolimatta!
bussissa

Mutta joo, eiköhän wräpätä neljäs sprintti sivutöiden valmistumiseen. Muutama koe jäljellä ja peli valmiiksi, en malta odottaa messuja, siitä tulee kreisiä jihaaa!