Sprint Game liikuttanut tuhansia opiskelijoita

Toista video YouTubessa (aukeaa uuteen välilehteen)

Viime kevään TIKO:n pelimessuille valmistunut Cave In tiimin peliprojekti, Sprint Game, on vuoden aikana liikuttanut jo tuhansia opiskelijoita!

Tietojenkäsittelyn koulutusohjelmassa on keväällä projekti, jossa opiskelijat jakautuvat 4-5 hengen ryhmiin ja toteuttavat pelin toimeksiantajan toiveiden perusteella. Viime vuonna toimeksiantajana oli UKK-instituutti ja pelin piti olla terveysaiheinen. Voittajaksi valittua Sprint Game -peliä on sen jälkeen jatkokehitetty ja nyt se onkin käytössä useassa koulussa. Peli on myös päässyt vuoden 2017 parasta digitaalista oppimisratkaisua etsivässä eEemeli-kilpailussa  4 parhaan joukkoon. Yleisöäänestys päättyy 6.4.2017 klo 15.

Sprint on taukoliikuntapeli, jossa opiskelijat kilpailevat keskenään erilaisissa liikkumaan laittavissa pikkupeleissä. Ohjaimena toimii opiskelijan puhelin. Tiimin jäsen Vili Kinnunen kertoo, että sovelluksella on tällä hetkellä yli 14 000 rekisteröitynyttä pelaajaa, ja turnauksia pelataan lähemmäs tuhat kuukaudessa.  Pelin uusin traileri on katsottavissa alla. Lisää tietoa pelistä löytyy myös osoitteesta http://www.smartmoves.fi/sprintgame/.

Joku raportoinut Google Playn arvostelussaan saaneensa sovelluksesta syövän, mutta ei ole mitään näyttöä, että kyseiset tapahtumat liittyisivät mitenkään toisiinsa :). Kunnioitamme mielipiteen vapautta, mutta suosittelemme kirjoittajalle edelleen liikuntaa.

Tietojenkäsittelyllä tänä vuonna aloittaneiden kevään peliprojektit ovat parhaillaan kovassa vauhdissa, tänä vuonna toimeksiantajana toimii Museokeskus Vapriikki. Pelimessut ovat tänä vuonna 16.5. Tampere-talossa ja silloin onkin seuraavien projektien näytön paikka! Ehkä tämänkin vuoden projekteista yksi tai useampi päätyy jatkokehitykseen.