Game Developers Conference 2014 järjestettiin perinteisesti San Franciscossa Moscone Centerissä 17. – 21.3.2014. Tänä vuonna paikalle kerääntyi noin 23500 pelialan ammattilaista.
Konferenssi koostuu lukuisista luennoista, paneeleista sekä keskustelu tilaisuuksista, joissa puhujina ja esiintyjinä ovat pelialan ammattilaiset sekä asiantuntijat. Esitysten aiheet kattavat koko pelikehityksen maailman. Sessioita on ohjelmoinnista, designista, grafiikasta, äänistä sekä pelialan liiketoiminnasta ja ansaintalogiikasta. Lisäksi mukana on alan työkaluja kehittävien yritysten tuotteiden ja teknologioiden esittelyjä. Tänä vuonna erilaisia tilaisuuksia oli viikon aikana yli 400.
Tänä vuonna seminaarin keskeisenä aiheena oli erilaiset tulevaisuuden ansaintamallit. Viikon aikana järjestettiin useita luentoja ja esittelytilaisuuksia, joiden aiheena oli monetisaatio sekä erilaisia free-to-play -pelien erilaiset ansaintamallit.
Lisäksi GDC-tapahtuman yhteydessä järjestetään näyttely/messut, joissa alan toimijat esittelevät omia tuotteitaan ja teknologioitaan sekä erilaisia pelikehitykseen sekä -tekniikkaan liittyviä ratkaisujaan.
GDC:ssä jaetaan vuosittain Game Developers Choice Awards -palkinnot. Game Developers Choice Awards -tilaisuuden järjestää International Game Developers Associationin ja gaalassa palkitaan eri kategorioissa vuoden parhaita pelejä, joiden valintaa osallistuvat alan ammattilaiset. Lisäksi GDC:n yhteydessä järjestetään myös Independent Games Festival, jossa uudet julkaisematttomat pelit kilpailevat.
Game Developers Choice Awards -gaalan suurin menestyjä oli Naughty Dogin The Last of Us, joka voitti yhteensä kolme palkintoa mm. Game of the Year -palkinnon sekä Best Design -palkinnon. Toinen menestyjä oli Bioshock Infinite, joka voitti kaksi palkintoa. Suomalaisia ei tänä vuonna palkintopallilla nähty, vaikka ehdolla Best Downloadable Game -palkinnon saajaksi oli Housemarquen Resogun.