Teksti ja kuvat: 13tiko2
Tänään postaus vuorossa on 13Tiko2. 13Tiko2 valmennusryhmään kuuluvat kehitystiimit Pisara Productions, Runculate Games, Mediameisseli sekä Reptile Commando Squad. Projektit etenevät ja ensimmäinen sprintti on juuri takana. Monilla tiimeillä yksi ensimmäisen sprintin toivotuista tuotoksista oli saada jonkinlainen pelihahmo piirretyksi ja esitellä se tuotteen omistajalle. Postauksessa näkyvät kuvat ovat 13Tiko2 kehitystiimien tekemiä piirroksia. Piirrokset ovat vasta alkuvaiheen suunnitelmia ja hahmot luultavasti muuttuvat vielä useaan otteeseen, kun huomataan peliä kehittäessä, mitä kaikkea hahmolla halutaan tehdä.
Pelihahmon suunnittelussa tulee muun muassa ottaa huomioon, mitä kaikkea hahmolla tehdään pelissä, kuinka sitä liikutetaan, ja mitä kaikkea muuta näytölle tulisi mahtua. Alla olevassa kuvassa näkyy, kuinka testasimme pelihahmon kokoa tekemällä Nokia Ashasta 1:1 kokoisen paperiproton. Nokia Ashan näytön koko on 320×240 pikseliä. Paperiproton avulla pystyi hyvin testaamaan, kuinka paljon näytölle mahtuu eri elementtejä ja mikä olisi hyvä koko pelihahmolle ja muille liikkuville objekteille. Hahmon liikuttaminen samalla tavalla, kuin pelissä olisi tarkoitus, ei aivan onnistunut paperiprotoa käytettäessä.
Jääköön salaisuudeksi, mitä kehitystiimejä kuvat edustavat. Kaikki voivat sitten palata tähän postaukseen juuri ennen pelimessuja ja yrittää löytää postauksessa esiintyvät pelihahmot messuilta sekä vertailla, kuinka paljon hahmot ovat muuttuneet.