Kokonaisarkkitehtuuriajattelua ja projektipäällikköosaamista - tietojärjestelmäosaamisen YAMK-koulutus TAMKin arvostetuinta!

Teksti: Rami Lehtinen ja Paula Hietala

Ylempään ammattikorkeakoulututkintoon (YAMK) johtavaa TAMKin tietojärjestelmäosaamisen koulutusta halutaan ja sitä arvostetaan. Uunituoreessa TAMKista valmistuneille tehdyssä kyselyssä tietojärjestelmäosaamisen koulutuksesta valmistuneet suosittelivat TAMKia opiskelupaikaksi useammin kuin mistään muusta TAMKin koulutuksesta valmistuneet. Lisäksi he arvioivat koulutuksensa työelämäarvostuksen korkeammaksi kuin mistään muusta TAMKin koulutuksesta valmistuneet.

ISO KIITOS tästä menestyksestä kuuluu tietojärjestelmäosaamisen koulutuksen opettajille ja muulle henkilöstölle sekä ennen kaikkea motivoituneille opiskelijoille!

Vuonna 2012 koulutuksen sisältö suunnattiin kokonaisarkkitehtuuriajatteluun. Koulutus on nyt vakiinnuttanut paikkansa TAMKin koulutustarjonnassa. Vuosittain tässä 90 opintopisteen laajuisessa koulutuksessa aloittaa 25 opiskelijaa. Tänä vuonna koulutuksesta valmistuu 20 opiskelijaa. Koulutus on tarkoitettu suoritettavaksi työn ohessa 1,5 – 2 vuodessa, ja siihen sisältyvä 30 opintopisteen laajuinen opinnäytetyö on luonteeltaan työelämän kehittämistehtävä. Koulutuksen rakenne on kuvattu alla.

YAMK-rakenne ilman nimiä