TAMKin tietojenkäsittelyn koulutus kiinnosti jälleen hakijoita

Luvassa on uusia tähtiä ICT-alalle

Kevään 2018 yhteishaku on päättynyt. Kaikenkaikkiaan korkeakouluihin haki yli 150 000 hakijaa, ja näistä TAMKiin lähes 20 000. Tietojenkäsittelyn koulutukseen hakijoita oli yli 1000, ja näistä ensisijaisia oli yli 400. Kun aloituspaikkoja on 70, oli yhtä paikkaa kohden yli kuusi hakijaa! Alan hyvä työllisyystilanne ja mahdollisuudet erilaisiin mielenkiintoisiin työtehtäviin ovat varmasti vaikuttaneet positiivisesti kiinnostukseen.

Tiedoksi valintakokeeseen tulville, että ennakkoaineisto julkaistaan jokaisen valtakunnallista koetta käyttävän ammattikorkeakoulun nettisivuilla 7.5.7.6.2018. Ennakkoaineisto ei saa olla mukana valintakokeessa.

Tietojenkäsittelyn valintakokeessa mitataan motivaatiota ja soveltuvuutta alalle. Tämän osion jokainen valintakokeen järjestävä korkeakoulu toteuttaa parhaaksi katsomallaan tavalla esim. esseenä, haastatteluna tai näiden yhdistelmänä tai muulla sopivaksi katsomallaan tavalla. TAMKin valintakokeessa motivaatiota ja soveltuvuutta alalle mittaava osio on kirjallinen. Kukin korkeakoulu julkaisee tarkemmat tiedot motivaatiota ja suuntautumista mittaavan osion muodosta viimeistään hakuajan alettua.

Katso TAMKin valintakokeen motivaatio- ja soveltuvuusosaan valmistavan tehtävän ohjeet tästä.