GameDesign Workshop 2011 järjestettiin 30.11-1.12 Demolassa. Tapahtuman ideana on että pelisuunnittelukurssin opiskelijatiimit esittelevät oma pelisuunnitelmansa alan ammattilaisista koostetulle raadille. Tänä vuonna raatiin kuuluivat kurssin opettajien lisäksi: Gareth Noyce (Ruffian Games) sekä Lassi Kurkijärvi (Sanoma Oy). Kyseessä on siis pitsaus-tapahtuma.
Tapahtuma alkoi Demolan esittelyllä. Tämän jälkeen Gareth Noyce piti luennon siitä miten opiskelijan kannattaa opintonsa suorittaa, mikäli halajaa tehdä peleistä itsellensä ammatin. Luentojen jälkeen aloitettiin pitsaus.
Opiskelijat olivat jakaantuneet yhteensä 11 tiimiin. Tiimien esityksen oli jaettu kahdelle päivälle. Ideana oli se että n. 15 minuutin esityksen jälkeen, he saivat kommetteja sekä raadilta että kanssaopiskelijoilta. Pelikonseptit olivat loistavia ja kaikki saivat mukaansa hyvät eväät niiden viimeistelemiseksi. Tavoitteena on että mahdollisimman moni jatkaa konseptin työstämistä valmiiksi peliksi asti. Kaikkia kannustetaan myös julkaisemaan pelinsä. Parhaan konseptin palkinto julkistetaan ennen vuodenvaihdetta.
Kahden päivän pitsaamisen jälkeen järjestettiin vielä perinteinen GameDesignWorkshop-party eli peli- ja keskusteluilta. Illan ohjelma koostui pelien pelailusta, pienestä catering-osuudesta sekä tietenkin pelikehityksestä keskustelusta.
Kiitoksia osallistuneille! Hauskaa ja opettavaista oli!
Kommentit