Tieto Oyj valitsi Lasse Pirisen vuoden IT-opiskelijaksi

Tieto Oyj on valinnut vuoden IT-opiskelijaksi Tampereen ammattikorkeakoulun tietojenkäsittelyn opiskelijan Lasse Pirisen. Vuoden IT-opiskelija on kilpailu, jonka järjestää Universum Awards yhdessä kummiyrityksensä Tieto Oyj:n kanssa.

Lassen valintaa vuoden IT-opiskelijaksi perusteltiin paitsi hänen hyvällä opintomenestyksellään myös aktiivisella osallistumisella järjestötehtäviin, kiinnostuksella kansainvälisiin tehtäviin ja tiimipelaajan taidoilla. Asenne työntekoon oli kuitenkin se, mikä lopulta johti Lassen valintaan kaikkien hakijoiden joukosta.

Vuoden IT-opiskelija on kilpailu, johon opiskelijat voivat itse ilmoittautua. Lasselle osallistuminen tuli kuitenkin suurena yllätyksenä, sillä hänet oli ilmoittanut kilpailuun Maria Sorvo, opiskelijakaveri TAMKista. ”Kilpailun järjestäjä soitti minulle ja pyysi lähettämään CV:n ja opintorekisteriotteen. Seuraava vaihe oli puhelinhaastattelu, jossa kyseltiin kaikkea mahdollista. Välillä haastattelukieli vaihtui englanniksi. Lopulta sitten olin kolmen parhaan joukossa ja valinta osui minuun”, Lasse kertoo.

Lasse on toisen vuoden tietojenkäsittelyn opiskelija ja vetää yhdessä toisen opiskelijan kanssa ohjelmointipajaa, johon on osallistunut ensimmäisen ja toisen vuoden opiskelijoita. Lasse on opiskelijakunta Tamkon valtuuston jäsen ja on toiminut TAMKissa uusien opiskelijoiden tuutorina. Lisäksi Lasse kuuluu Tampereen ammattikorkeakoulun sähkötekniikan, tietotekniikan ja tietojenkäsittelyn neuvottelukuntaan opiskelijajäsenenä.

Vuoden IT-opiskelijan titteli jaettiin Universum Awardsin järjestämässä juhlatilaisuudessa Pörssitalossa 22.4. Palkinnoksi Lasse pääsee 3 kuukaudeksi harjoittelemaan johonkin Tieto Oyj:n toimipisteeseen ulkomailla.

Tilaisuudessa julkistettiin opiskelijatutkimuksen tuoreet tulokset ja palkittiin vuoden ihanteelliset työnantajat. Tilaisuudessa palkittiin myös vuoden kaupallinen, vuoden juridiikan ja vuoden tekniikan opiskelija.

Lisätietoa:
Universum Awardsin nettisivut: