12.6.2023 johtoryhmä – Management group meeting

ITC-tiedekunnan investointiehdotukset pitää toimittaa staff scientisteille 20.6. mennessä. Ehdotusten esittely tulee johtoryhmään elokuussa ja  priorisointeja käsitellään syyskuussa.

Tutkimuksen konttori on tutkaillut tiedekuntamme tutkimuskeskushakemuksia, joita tuli kaikkiaan kymmenen kappaletta.  Kielten yksikön Plural-tutkimuskeskus haki jatkoa. Viestintätieteen tiedekunnasta tuli yksi hakemus, jossa ovat kaikki yksikön tutkimusalat yhdessä. Sähkötekniikan yksiköstä tuli kolme hakemusta, ja viisi hakemusta tietotekniikan yksiköstä.  Johtoryhmässä pohdittiin pitäisikö viestintätieteen yksiköstä tulleesta hakemuksesta pyytää lisätietoja. Johtoryhmä päätti kuitenkin jättää asian tiedekuntaneuvoston huomaan.

Seuraavaksi:

• 8/2023 tiedekuntaneuvoston lähetekeskustelu
  • 9/2023 tiedekuntaneuvosto tekee esityksen dekaanille tutkimuskeskusten perustamisesta

*******

The investment proposals of the ITC faculty must be submitted to the staff scientists by June 20. The proposals will be presented to the management group in August, and prioritization will be discussed in September.

Call for establishing ITC’s Research Centres has ended. There were ten applications in total.
The next steps:

• Timetable:
    • 8/2023 Faculty Council’s preliminary discussion
    • 9/2023 Faculty Council discusses the matter and makes a proposal to Dean for the establishment of the Research Centres.
    • 9/2023 Dean decides on the establishment of Research Centres
    • The Research Centres will be organised and operational during the fall semester 2023.