Henkilöstösuunnittelua 16.-18.9. – Personnel planning

English version below

Keskiviikon 16.9. ja perjantain 18.9. aamupalaverit keskittyvät henkilöstösuunnitteluun. Torstaina 17.9. on myös dekaanin koko henkilöstölle suunnattu henkilöstösuunnittelun Teams-kahvit.

Yliopiston henkilöstöohjelman keskeisiä teemoja ovat pitkäjänteinen henkilöstösuunnittelu ja osaavan henkilöstön rekrytointi, osaavat ihmiset ja innostava työyhteisö. Yliopiston henkilöstöohjelman painopistealueiksi on vuosille 2020-2021 valittu työhyvinvoinnin kehittäminen, urapolkujen rakentaminen ja yhteisön kehittäminen. Henkilöstöohjelma ja –suunnittelu nivoutuvat tiiviisti toisiinsa, henkilöstösuunnittelun ytimessä on yliopiston henkilöstöohjelma. ​​

Henkilöstösuunnittelussa keskitytään henkilöstöohjelmasta nostettuun neljään teemaan, joita ovat:

• pitkäjänteinen henkilöstösuunnittelu
  • osaavien ihmisten rekrytointi
  • vakaat työsuhteet ja ennakoitavuus sekä
  • työhyvinvointi.

Keskiviikkona käymme läpi kielten, tietotekniikan ja sähkötekniikan yksiköiden rekrytointisuunnitelmia, viestinnän yksikön suunnitelma jää aikapulan vuoksi perjantaille. Rekrytointeihin vaikuttavat erityisesti tulevat eläköitymiset ja niiden varalle on tehtävä suunnitelmat ajoissa. Myös strategisia painopisteitä on tässä yhteydessä mietittävä. Ensi vuoden rekrytoinnit on porrastettava, prosessit ovat hitaita ja rekrytointeihin tarvittava henkilöstö ei pysty hoitamaan kaikkia yhtäaikaa.

Dekaanin Teams-kahvit: henkilöstösuunnittelu torstaina 17.9.2020

HR-supervoimamme Eveliina Nurmi esittelee yliopiston ja tiedekunnan henkilöstösuunnittelun linjoja. Henkilöstölle tehdyssä kyselyssä (Forms 17.-23.8.) oli myös tämän aihealueen kysymyksiä. Eveliina Nurmi näytti powerpoint-esityksen, jossa tässä pari slidea kuvina.

henkilöstosuunnittelukaavio 2021

Henkilöstösuunnittelu 2021 -2

Teams-kahvit päättyvät keskusteluun henkilöstösuunnittelusta, sekä henkilöstön että johtoryhmän toiveissa mahdollisuus lisätä pysyviä työsuhteita, mahdollisuudet päästä urapoluille aikaisemmassa vaiheessa – ja eläköitymisissä ja muissa ”korvausrekrytoinneissa” hetkellinen päällekkäisyys.

******

Wednesday 16.9. and Friday 18.9. morning meetings focus on personnel planning. Thursday 17.9. there is also Teams Coffee for Personnel Planning for all staff.

Dean’s Teams Coffees on 17.9.2020 at 15.00

As a third part of the annual planning, the faculties also prepare a personnel plan. This year HR plans will focus on four themes: long-term HR planning​, recruitment of competent staff​, stable employment relationships and predictability, and ​occupational well-being.  Other two Dean’s Teams Coffee sessions regarding annual planning were organized earlier, 19.8.2020 (focusing on research) and 20.8.2020 (focusing on education).

Our HR superpower Eveliina Nurmi presents the lines of the university and faculty’s personnel planning. The staff survey (Forms August 17-23) also included questions on this topic. Eveliina Nurmi showed a PowerPoint presentation. (Here are a few slides below)

ITC planning prosess

HR plans 2021

Teams coffees end with a discussion of personnel planning.