Vuosisuunnittelusta ja tutkimuskeskuksista – Management group meeting 17.5.2021

Nätyn Tsehov-harjoitukset 2016
Nyt valmistuvien Nätyn opiskeljoiden ensimmäisen syksyn Tsehov-harjoitukset marraskuussa 2016.

Valmistelemme Alfred Kordelin säätiön palkintoehdokkaasta esityksen rehtorille perjantaiksi (21.5.2021).

Yliopiston johdon ja ITC tiedekunnan johdon vuosisuunnittelluun liittyvä tapaaminen on 21.5. Tilaisuuden tavoitteena on muodostaa tilannekuva tiedekunnan toiminnasta. Tiedekuntia pyydetään laatimaan neljä dia, jossa esitetään:

• viime vuoden sekä tämän kevään toiminnan onnistumiset ja haasteet
  • pitkäjänteisen henkilöstösuunnittelun ydinkohdat sekä lyhyesti vuoden 2021 HR-suunnitelmien ja rekrytointisuunnitelman toteumaa kevään osalta
  • tulevan vuoden painotuksia keskustelun pohjaksi (esim. profilaatioalueet, kansainvälisyys, tutkinto-ohjelmien uudistaminen, opintojen etenemisen edistäminen ja jatkuva oppiminen)
  • kuvaus tiedekunnan riskikuvan olennaisimmista muutoksista kevään 2020 arvioinneista ottaen huomioon toteutettujen hallintatoimien vaikutukset (1) sekä lyhyt selvitys sisäisen tarkastuksen perusteella tehdyistä muutoksista ja muutostoimenpiteiden edistymisestä (2).

Kalvojen oltava valmiina keskiviikkona 19.5.2021.

Maija Belliard ja Juho Hamari ovat valmistelleet kalvosarjaa tutkimuskeskuksista tiedekuntaneuvostoa varten. Lisäksi 2.6. dekaanin tutkimuskeskus-zoom-kahvien aihetta halutaan laajentaa koskemaan koko yliopiston tutkimuksen arkkitehtuuria, koskien tutkimuskeskusten lisäksi myös platformeja eli tutkimusalustoja  ja tutkijakollegiumia. Aikaa on vain tunti, aiheesta tulee alustamaan Juha Teperi.
Konsistori päätti siis vuosi sitten (12.5.2020) tutkimuskeskusten, tutkimusalustojen ja tutkijakollegiumin yleisistä periaatteista,  ne on valmisteltu tiedeneuvostossa osana tutkimuksen kehittämisohjelmaa.
Periaatteet:

Uusi HR-partner Tiina Toikka aloittaa 1.6.2021.  Toikka on aiemmin työskennellyt mm. Nokian Renkailla ja Vianorissa.

******

The meeting related to the annual planning of the university management and the ITC faculty management is 21.5. The aim of the event is to form a snapshot of the faculty’s activities.

Maija Belliard and Juho Hamari have prepared a series of slides from research centers for the Faculty Council. In addition, 2.6. the topic of the dean’s zoom coffees has been agreed research centers, now the topic is to be expanded to cover the entire university’s research architecture, covering not only research centers but also platforms and the college of researchers. There is only an hour, Juha Teperi will introduce the topic.

General Principles of Research Centres, Research Platforms and the Research Collegium Approved by the Academic Board on 12 May 2020:

New HR partner Tiina Toikka will start on June 1, 2021. Toika has previously worked e.g. At Nokian Tires and Vianor.