Syksyn ruotsin valmentavilla kursseilla vielä tilaa

Syksyn Nätsvenska- ja Startsvenska-kursseilla on vielä tilaa!

Haluatko edetä nopeammin valmentavissa verkko-opinnoissa?

Snabbis-Nätsvenska on nopeammin etenevä ruotsinkurssi. Sen kesto on 6 viikkoa, se pidetään toisella periodilla, 24.10. – 4.12.2022. Kurssilla käydään samat asiat kuin koko syksyn kestävällä Nätsvenska-kurssilla mutta puolta nopeammalla aikataululla.

Nätsvenska-kurssi on laajuudeltaan 3 opintopistettä ja se on suunniteltu ammattikorkeakouluihin valmentavaksi ruotsin kurssiksi ennen pakollista ruotsin kurssia.

Kurssilla kerrataan kuuden tekstikappaleen yhteydessä myös ruotsin kielen keskeisimmät kielioppirakenteet.

Sekä teksteihin että kielioppiin liittyy tehtäviä, jotka nopeasti auttavat sanojen ja kielioppirakenteiden opiskelussa ja harjoittelussa.

Nätsvenska-kurssi koostuu viidestä kaikille kurssilaisille yhteisestä tekstikappaleesta, joissa kuvitteelliset ammattikorkeakouluopiskelijat esiintyvät erilaisissa jännittävissä tilanteissa. Kuudes suuntaava tekstikappale (A, B, C tai D) valikoituu oman koulutusalasi mukaan.

Tehtäviin liittyvät ohjeet saat aina erikseen kunkin tekstikappaleen yhteydessä. Lopputentti on Examissa.

Lisätietoa:

Kurssin toteutussuunnitelma

Kurssille ilmoittautuminen Pakissa (toteutus NV00CP35-3028)

Startsvenska

Startsvenska on tarkoitettu matalan kynnyksen itseopiskelukurssiksi opiskelijoille, joiden ruotsin kielen taito on ruosteessa. Kurssilla voit kerrata peruskoulun 7.-9. luokan ruotsia oman aikataulusi puitteissa.

Kurssi on avoinna Moodlessa aikavälillä 12.9. – 11.12.2022.

Startsvenska-kurssi on laajuudeltaan 1-3 opintopistettä: Opiskelija voi suorittaa kurssista yhden, kahden tai kolmen opintopisteen kokonaisuuden ja edetä täysin oman aikataulun mukaan. Tentit Moodlessa avautuvat suoritettaviksi, kun opiskelija on tehnyt tenttiin vaadittavat (itsekorjautuvat) harjoitukset.

Kurssi sisältää kokonaisuudessaan (3 op) 8 osiota, jotka sisältävät tekstikappaleen ja itsekorjautuvien sanastoharjoitusten lisäksi kielioppiteorian ja itsekorjautuvia kielioppiharjoituksia. Jokainen osio sisältää myös aihepiireihin liittyviä videoita.

Aihepiirit mm.:

-itsestä kertominen: opinnot, harrastukset, asuminen, perhe

-reagointi ja kohteliaisuusfraasit ja eri arkielämän fraasit

-Tampere opiskelukaupunkina

-tulevaisuus, työelämä

-Ruotsi ja ruotsalaiset

Arviointiasteikko: hyväksytty/hylätty

Arviointikriteerit: Moodlessa olevien aktiviteettien suorittaminen sekä tentin / tenttien suorittaminen hyväksytysti. Tentissä / tenteissä hyväksytyn suorituksen raja: 50% maksimipisteistä.

Lisätietoa:

Kurssin toteutussuunnitelma

Kurssille ilmoittautuminen Pakissa (toteutus NV00FY67-3001)