Opiskelija bloggaa - "Mentorilta uusia näkökulmia..."

Hei syyslukukausi on nyt ohi! Se meni todella nopeasti. Ei tietty koko ajan tuntunut siltä, että se menisi nopeasti. Matikan luentoja kuunnellessa ei mennyt ja tenttiviikko oli myös piinaavan pitkä. Mutta kokonaisuutena meni tosi nopeasti.

Osallistuin syksyn aikana Mentor-ohjelmaan, jonka Porin yliopistokeskus järjesti. Se oli tarkoitettu kaikille yliopistokeskuksen opiskelijoille ja jatko-opiskelijoille, jotka halusivat saada uusia näkökulmia ja tukea urasuunnitteluun ja työnhakuun sekä omien tavoitteiden pohdiskeluun.

Sopiva mentori löytyi ja hänen kanssaan olemme vaihtaneet ajatuksia pitkin syksyä. Mentorit toimivat (toivottavasti ainakin) vapaaehtoisesti ja antavat omaa vapaa-aikaansa opiskelijoiden koutsaamiseen. On ollut mukava vaihtaa ajatuksia ja ottaa oppia pitkän uran tehneeltä henkilöltä. Vaikka ajatukset omasta tulevaisuudesta olisivatkin selkeät, mentorointi antaa varmasti jokaiselle uutta näkökulmaa ja pohdittavaa. Niin ja hei yliopistokeskus tarjoaa parit ilmaiset sufeet ja pullat mentorointiin osallistuville! Kellekös opiskelijalle ei ilmainen syötävä kelpaisi.

Suosittelen kaikille opiskelijoille lähtemään rohkeasti mukaan mentorointi ohjelmaan!

Hyvää joulua kaikille!

naamari