Uusi lukuvuosi on jälleen alkanut!

Nyt kun kesä mennyt on ja syksy saapunut, ovat opiskelijat, opettajat ja muu henkilökunta aloittaneet uuden lukuvuoden.

Tietojenkäsittelyn koulutusohjelmaan saapui lähes 100 nuorisopuolen, noin 20 aikuispuolen ja 25 ylemmän tutkinnon uutta opiskelijaa. Kaikenkaikkiaan koulutusohjelmassa opiskelee tänä lukuvuonna noin 400 opiskelijaa!

Viemme nuorisopuolella projektioppimismalliamme puuhakkaasti eteenpäin. Olemme saaneet toimeksiantajiksi yritysyhteistyökumppaneita ja näin projektin aiheet suoraan työelämästä. Opetamme opiskelijoita työelämäajatteluun monilla tavoin. Projektien lisäksi harjoittelut, opinnäytetyöt ja vierailijaluennot tuovat työelämää lähemmäksi opintoja.

Tietojärjestelmäosaamisen ylempään tutkintoon on pyritty löytämään selkeä ja kiinnostava kokonaisuus kokonaisarkkitehtuurin ympärille.Opiskelijat tuovat tullessaan uskomattoman määrän työelämäkokemusta, jota hyödyntäen koulutetaan osaajia tietojärjestelmien kehitystyöhön. Tiimioppiminen on tärkeää.

Aikuispuolella on alkamassa opetussuunnitelmatyö. Huomiota tullaan kiinnittämään opintojen monimuotoisuuteen, jolloin pystytään hyödyntämään aikaisempaa osaamista ja tuomaan joustavuutta opintojen suorittamiseen.

Tiekartaksi kaikille opiskelijoille sopii William Arthur Wardin Onnistujan suunnitelma:

• Usko kun muut epäilevät.
• Suunnittele kun muut kilpailevat.
• Opiskele kun muut katsovat televisiota.
• Valmistaudu kun muut uneksivat.
• Aloita kun muut lykkäävät.
• Työskentele kun muut toivovat.
• Säästä kun muut tuhlaavat.
• Kuuntele kun muut puhuvat.
• Hymyile kun muut murjottavat.
• Kiitä kun muut kritisoivat.
• Anna tunnustusta kun muut arvostelevat.
• Ota rennosti kun muut pingottavat.
• Jatka kun muut luovuttavat.

Hyvää syksyä toivottaen,

Mira Grönvall