12Tiko3: Pelimessuihin enää vajaat neljä viikkoa!

Projektissa vielä kaksi sprinttiä jäljellä. Pelit alkavat saavuttaa lopulliset muotonsa. Matkan varrella on tullut eteen kaikenlaista ja uutta on opittu. Pikkuhiljaa nettisivut ja pelit alkavat (toivottavasti) olla siinä kunnossa, että ne ovat viimeistelyä vailla. Nyt vasta alkaa tajuta, että pelimessut on jo vajaan kuukauden päästä. Paljon on vielä tekemistä, joten loppukiri täytyy aloittaa pian.

Eniten aikaa projekteissa on mennyt grafiikoihin ja ohjelmointi on tuonut yllättävän vähän vaikeuksia. Työt ovat jakaantuneet suurin piirtein tasaisesti, tosin tiimien välillä on suurtakin vaihtelua. Tässä vaiheessa projektia on tullut eteen pelin ”bugeja”, joita sitten korjaillaan matkan varrella. Audion puolella on ollut miettimistä sillä opetusta aiheeseen ei ole ollut joten asioiden opettelu on ollut tekijöiden omalla vastuulla.

Ilmassa on ollut yhteistä turhautumisen tunnetta ja pientä jaksamisen puutetta. Tiimit ovat kuitenkin pyrkineet motivoimaan itseään ja toisiaan, jotta tämä viimeinen pyrähdys saadaan tehtyä. Myös valmentajat ovat paimentaneet tiimejä jaksamaan ja tekemään työnsä (hint hint; paimennuskirje). Välillä tuntuu, että muut koulutyöt häiritsevät projektityöskentelyä, vaikkakin muuta koulutyötä ei loppujen lopuksi ole ylitsepääsemättömästi. Kevättä kohden muiden koulutöiden määrä vähenee entisestään. Vielä yksi tentti ja sitten se on siinä!

Tarkoituksena on kuitenkin saada pelit hyvään kuntoon pelimessuja varten!