"Vain hölmö jättäisi opiskelematta TTY Porissa"

TTY Porin valtti on se, että voit muokata itsellesi erittäin monipuolisen ja mielenkiintoisen opintokokonaisuuden. Verkko- ja operaattoriliiketoiminnan kurssilla opiskellut Sanna Väisänen on innoissaan yliopistokeskuksen ristiinopiskelumahdollisuudesta ja TTY Porin joustavista opinnoista. Näin Sanna kuvailee opinahjoaan kurssiharjoituksena kirjoitetussa blogitekstissä:

Vain hölmö jättäisi opiskelematta TTY Porissa!

Oletko aina miettinyt miten tieto liikkuu langattomasti kohteesta toiseen? Vai kiinnostaisiko sinua sittenkin enemmän tietää kuinka tase muodostuu? Entäpä jos haluaisitkin löytää luovuuden itsestäsi ja panostaa uraan median parissa? Vai ovatko sosiaaliset kysymykset kuitenkin lähempänä sydäntäsi? Huutaako sisäinen merimiehesi kuulla lisää merenkulusta?

Moisen valinnan tekeminen olisi ainakin allekirjoittaneelle aivan mahdoton urakka, mutta  onneksi sinun ei tarvitse tehdä valintaa vaan sinä voit saada kaiken! Kuulostaako liian hyvältä ollakseen totta? Malta kuitenkin mielesi sillä minäpä kerron lisää.

Minä valitsin johtamisen ja tietotekniikan opinnot Tampereen teknillisen yliopiston Porin toimipisteessä, enkä ole katunut valintaani hetkeäkään. Mikä parasta ja ainutlaatuisinta, voin saman katon alla yhdistää opintoihini kokonaisuuksia neljän eri yliopiston tarjonnasta: color: blue;” href=”http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.tut.fi%2F&ei=6EARVfCGDeXdywPMzoD4Dg&usg=AFQjCNGUe6-Wc0uH_qFM6dLvnQDMVAHyRA” target=”_blank”>Tampereen teknillisestä yliopistosta, color: blue;” href=”http://www.utu.fi/fi/Sivut/home.aspx” target=”_blank”>Turun yliopistosta.

Missäpä muualla ristiinopiskelu ja opintojen muokkaaminen juuri minulle sopivaksi kokonaisuudeksi olisi yhtä helppoa kuin Porissa?

Ensimmäisen opiskeluvuoden aikana onkin ollut hieno huomata, kuinka tiiviit suhteet TTY Porilla on yritysmaailmaan. Koska laitoksen tutkimus painottuu vahvasti kehittyviin osa-alueisiin kuten mobiilisovelluksiin sekä verkkoteknologiaan, voidaan opintokokonaisuuksia räätälöidä opiskelijoiden sekä yritysmaailman toiveita vastaaviksi. Joustavuus ja monipuolisuus onkin laitoksen vahvuus, ja koska laitos on vahvasti sekä ajassa että kehityksessä kiinni, ovat alan osaajat työmarkkinoilla haluttuja ammattilaisia.

Missäpä muualla opiskeluolosuhteet olisivatkaan yhtä modernit mutta samalla täynnä historian havinaa kuin Porin Puuvillassa? Jos kiinnostuit näkemään tiloja tarkemmin, suosittelen vierailemaan Porin yliopistokeskuksen nettisivuilla.

Koska yliopisto sijaitsee aivan keskustan tuntumassa, on etäopiskelijoilla kuten itselläni erittäin kätevää kulkea rautatie- tai bussiaseman sekä yliopiston väliä.

Porin valttina muihin yliopistoihin nähden onkin joustava työn ja opiskelun yhdistäminen. Monimuoto-opiskelijana kuten itsekin olen, voin opiskella ajasta tai paikasta riippumatta silloin kun minulle parhaiten sopii. Voin hyödyntää oppimiani asioita välittömästi työelämässä – se jos mikä on parasta Porissa!