Opintoja voi räätälöidä elämäntilanteen mukaan

Porin Puuvillan vanha kiinteistö nousi uuteen kukoistukseen yliopistokeskuksen aloitettua tiloissa. Yliopistokeskukseen tuo eloa ja säpinää myös Kauppakeskus Puuvilla. Näin elävästi opiskelukaupungistaan kirjoittaa Jukka-Petteri Juhala. Kirjoitus on osa verkko- ja operaattoriliiketoiminnan kurssilla tehtyjä harjoituksia:

Kokemäenjoen rannalla, kivenheiton päästä Porin kaupungin keskustasta sijaitsee vanha puuvillatehdas. Teollisuuden alasajon ja 90-luvun laman myötä tuo punainen kivipaasi hiljeni,  vain noustakseen uuteen loistoonsa Porin yliopistokeskuksen valloittaessa jo kerran hiljentyneet käytävät. Yksi yliopistokeskuksen neljästä yksiköstä on Tampereen teknillisen yliopiston Porin yksikkö.

Nyt puuvillatehdas on kasvanut kokonaiseksi kaupunkikortteliksi uuden uljaan kauppakeskuksen avajaisten vuoksi. Ei ole ihan väärin sanoa, että kaupungin keskusta on muuttanut sillan yli.

color: blue;” title=”Ristiinopiskelu” href=”http://www.ucpori.fi/ristiinopiskelu” target=”_blank”>Ristiinopiskelu on täysin uniikki, ainoastaan UCPorista löytyvä mahdollisuus monitieteisyyteen. Voit opiskella kursseja, tai jopa kokonaisen sivuaineen jonkun muun neljän yliopistokeskuksen yksikön tarjonnasta.

Porin Ylioppilasyhdistys Pointer ry toimii kaikkien yliopistoyksiköiden opiskelijoiden edunvalvojana ja järjestää toimintaa niin opiskeluun kuin vapaa-aikaankin liittyen.

TTY:n hallinnoima Porin tiedekirjasto on kaikkien käytettävissä oleva kirjasto- ja tietopalveluiden palveluyksikkö.

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: