Asiakaskokemuksen muodostuminen etävastaanotolla on ajankohtainen aihe, johon Aira Huhtala ja Heli Hilander tarttuivat. Mistä asiakaskokemus ylipäätään muodostuu? Mitä erityispiirteitä etävastaanotto tuo asiakaskokemuksen tarkasteluun? Artikkeli on hyväksytty julkaistavaksi Pro terveys -lehdessä.
Kohtaathan yksinäisen nuoren, kehottivat Heidi Ikäläinen ja Piritta Raunio artikkelissaan. Koronan myötä yksinäisyys ja mielenterveyden häiriöt ovat lisääntyneet. Näiden tunnistamiseen tarvitaan lisää osaamista ja rohkeutta puheeksi ottamiseen. Lue artikkeli Tamk-blogista https://blogs.tuni.fi/tamkblogi/palvelut/kohtaathan-yksinaisen-nuoren/
Uniapneapotilaan hoitoketju Tays:in Suu- ja leukasairauksien poliklinikan näkökulmasta tarkasteltuna oli Tuuli Alapihan aiheena. Erikoissairaanhoidon ja perusterveydenhuollon yhteistyö on tämän asiakasryhmän kohdalla tärkeää ja aiheen yhteiskunnallinen tietoisuus ja kiinnostuneisuus on viime vuosina lisääntynyt merkittävästi.
Kuvantaminen on osana liian monen päivystyspotilaan palvelupolkua, huomauttavat Eero Vilppula ja Tanja Pihlavamäki artikkelissaan. Kun kuvantamiseen liittyvä välineistö on yleistynyt, otetaan kuvia myös varmuuden vuoksi, mikä lisää turhaa säteilyn määrää asiakkaalle. Mitä asialle pitäisi tehdä?
Transsukupuolisten henkilöiden tarpeet vaativat osaamista sosiaali- ja terveysalalla, näin totesivat Annastiina Vuori ja Jasmiina Pirttiniemi artikkelissaan, joka avaa hoitoprosessia yksityiskohtaisesti. Yhteiskuntamme taitaa olla asenteiltaan jo valmis tarkastelemaan ja ymmärtämään myös tämän asiakasryhmän hoitoprosessia.
Artikkeleissa tarkasteltiin myös monia muita kiinnostavia näkökulmia.
Kommentit