Tervetuloa tutustumaan TAMKin fysioterapeutin tutkinto-ohjelmaan

Koulutuksemme virallinen nimi muuttui syksyn 2019 alusta fysioterapeutin tutkinto-ohjelmaksi. Olemme osa TUNI-yhteisöä eli Tampereen korkeakouluyhteisöä, jonka muodostavat Tampereen yliopisto ja Tampereen ammattikorkeakoulu. Teemme yhteistyötä eri koulutusten kanssa niin TAMKin sisällä kuin korkeakouluyhteisönkin sisällä.

Yhteistyömme on lähivuosina tiivistynyt myös muiden suomalaisten kuntoutusalan koulutusten kanssa. Ns. Campus online (https://campusonline.fi/haku/) on Suomen ammattikorkeakoulujen yhteinen digitaalinen opintotarjotin, jonka puitteissa eri ammattikorkeakoulut tarjoavat kaikille amk-opiskelijoille erilaisia opintojaksoja – myös erityisesti kuntoutusalalle suunnattuja jaksoja.

Paikallisesti toteuttamaamme arvokasta yhteistyötä ovat harjoitteluohjaajien kanssa toteutettavat säännölliset suunnittelukokoukset. On hienoa, että fysioterapeutit useista harjoittelupaikoistamme jakavat asiantuntijuuttaan kanssamme niin opinto-ohjelman kuin opintojaksojenkin kehittämisessä. 4.9.2019 kokouksessa ideoimme yhdessä projektiopintojen toteuttamista.

Meillä on mahdollisuus tarjota ohjaajillemme ”uusia tuulia”!. Tällä kertaa saimme meiltä jouluksi 2018 valmistuneen fysioterapeutti Miikka Koskisen esittelemään uutta MPower –laitetta. Tämäkin kuntoutusteknologia tulee havainnollistamaan koulutuksen eri vaiheissa opiskeltavaa lihastoimintaa.