Yliopistokeskus on Porin oma Tylypahka

Kysyimme opiskelijoilta, miksi he ovat lähteneet opiskelemaan diplomi-insinööriksi TTY Porin laitoksella. Tässä Jari Jaakkolan vastaus.

IMG_7792(2)
Tsau, sanoin kun ensimmäistä kertaa Porin yliopistokeskuksen ovista sisään pöllähdin. Ajatuksia täynnä, ikää mittarissa ja kauempaa pohdiskelin jopa, mihin Tylypahkaan sitä ollaankaan tulossa *hym*          – kuva joelta kampukseen päin selventää varmasti.

Aloitin opiskelun Tampereen teknillisen yliopiston Porin laitoksella syksyllä 2015. Porin diplomi-insinöörikoulutushan keskittyy tietotekniikan ja tuotantotalouden aloille. Oma päätökseni pääaineopinnoista on ollut Tietoverkkojen hallinta ja tietoturva. Asia siis, joka herättää jokaisen ihmisen mielenkiinnon, kun aletaan puhua yksityisyydestä tai informaatiokanavien uskottavuudesta. Tai näin haluan ainakin itselleni uskotella 🙂

Pääasiallisin syy valita Pori opintoihini, oli kampuksen mainonta monimuoto-opiskeluista.

Vastaavanlaisia DI-opintoja Suomessa kun tarjoaa oman tietämykseni mukaan vain muutama opinahjo, ja uskollisena Harry Potter -fanina ei päätös koskaan muutenkaan ollut siis vaikea. Halu kehittää itseäni on aina ollut suuri, ja kun urakan olen aloittanut, sen loppuun tulen saattamaan.

Tähän mennessä opintomenestykseni on ollut suhteellisen hyvä. Matematiikka on ehkä tuonut suurimpia ongelmia, kun on joutunut päivittämään kovalevynsä tietoja. 🙂 Motivaatio on kova ja opetushenkilöstön taso huikea, joten eiköhän tästä jossain vaiheessa tuo valmistuminenkin häämötä. Tosin kaikkein ajankohtaisin ajatus se ei kuitenkaan vielä ole. Suositella Poria kuitenkin voin, sillä ympäristö tuntuu olevan avointa ja apua saa, kun osaa vain kysyä.

• Jari Jaakkola