Porin yliopistokeskuksen kansainväliset opiskelijat vierailulla Hervannan kampuksella

Porin yliopistokeskuksen kansainväliset opiskelijat kävivät vierailulla Tampereen yliopiston Hervannan kampukselle 3.10.2023.

Varadekaani Marko Seppänen toivotti vaihto-opiskelijat tervetulleeksi kampukselle. Sen jälkeen vaihto-opiskelijat saivat tilaisuuden verkottua Tampereen Business and Technology -maisteriohjelman opiskelijoiden kanssa. Iloista puheensorinaa riittikin luentosalissa pitkään.

Kolme opiskelijaa testaavat VR-laseja vihreän virtuaaliseinän edessä.

Knowledge Management -kurssin opettaja, tietojohtamisen yliopistonlehtori Anu Suominen oli järjestänyt myös mahdollisuuden tutustua Hervannan kampuksen tutkimuslaboratorioihin. Vierailu Extended Virtual Architecture -laboratorioon olikin elämyksellinen kokemus. Laajennettua todellisuutta hyödyntävien lasien ja erilaisten ohjelmien avulla Hervannan arkkitehtiopiskelijat voivat tarkastella suunnitelmiaan virtuaalisesti eri olosuhteissa. Se herätti mielenkiintoa myös Porin vaihto-opiskelijoissa.

Laboratoriokierroksen jälkeen suunnattiin vielä Tampereen keskustaan, jossa opiskelijoilla oli pari tuntia vapaa-aikaa. Osalle Tampere olikin jo tuttu paikka; useampi vaihtari on käynyt katsomassa Nokia-areenalla jääkiekko-otteluja.

Projektipäällikkö, Porin yliopistokeskuksen vaihto-ohjelman vetäjä

Kimmo Ahonen