1.10. kello 14: Oikeusvaltio ja terveysturvallisuus – joko-tai vai sekä-että?

Kumpi nousi Suomessa keskeisemmäksi koronapandemian hallinnassa, yksilön oikeudet vai kansanterveys?

Millaista suojaa terveydelleen kansalainen voi odottaa hyvinvointivaltiolta, kun pandemia tai muu kriisi iskee, entä yksilön oikeuksilleen? Kumpi nousi Suomessa keskeisemmäksi koronapandemian hallinnassa, yksilön oikeudet vai kansanterveys, ja mikä koronapandemia kertoi suhteestamme yksilön oikeuksiin ja yhteiseen turvallisuuteen? Mitä koronapandemia kertoi Suomen sote-järjestelmästä? Minkälaisia alueellisen epätasa-arvon muotoja pandemia toiselle?

Keskustelijoina Tampereen yliopiston julkisoikeuden apulaisprofessori Pauli Rautiainen ja Tampereen yliopiston sosiaali- ja terveyspolitiikan apulaisprofessori Liina-Kaisa Tynkkynen.

Toista video YouTubessa (aukeaa uuteen välilehteen)