10.12. klo 14: Korona katkaisee elämän kevään

Millainen sukupolvikokemus korona on? Mitä tarkoittaa opintonsa aloittaneen nuoret ihmisen elämälle, kun odotetut kokemukset jäävät välin?

Nuorten mielenterveysongelmien lisääntyminen oli tilastollinen fakta jo ennen koronaa. Onko korona lisännyt nuorten ahdistusta maailmasta? Mitä tekee yhteisöllisyydelle ja yhteisöjen kehittymiselle, kun koulun, opintojen jne. tarjoamat rakenteet hajoavat? Ovatko opiskelijabileet ja muut vapaa-ajanvietto lopulta tärkeä yhteiskunnallinen instituutio? Miten nuoret ovat korona-ajan sosiaalisuuden rakentaneet, kuka putosi pois ja mitä siitä seuraa?

Keskustelemassa nuorisopsykiatrian professori Riittakerttu Kaltiala ja sosiologian yliopistonlehtori Eriikka Oinonen.