5.11. kello 14: Korona ja eriarvoisuus

Millaista eriarvoisuutta korona voi syventää, ja miten sen voisi estää nyt?

Koronarajoitusten suorat vaikutukset ovat jakautuneet epätasaisesti, ja pidempiaikaiset vaikutukset osuvat niihin, joilla ei ole puskuria.

Mitkä ovat toimeentulon menettämisen sosiaaliset seuraukset, kun se tapahtuu yhtäkkiä? Mitä sosiaalisia ongelmia koronarajoitukset tekivät näkyviksi? Mitä voimme oppia 1990-luvun lamasta?

Keskustelemassa Niko Eskelinen ja Maija Mattila. Niko Eskelinen on tohtorikoulutettava Turun yliopistossa Eriarvoisuuden, interventioiden ja hyvinvointivaltion tutkimuksen tohtoriohjelmassa ja vieraileva tutkija Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella. Eskelinen tutkii haavoittuvien ryhmien hyvinvointiin, huono-osaisuuteen ja sosiaalisen aseman periytyvyyteen liittyviä kysymyksiä. YTT Maija Mattila on Kalevi Sorsa -säätiön eriarvoisuuden vähentämisen hankevastaava.

Toista video YouTubessa (aukeaa uuteen välilehteen)