Uudet kirjoittajat esittäytyy, osa 2

Moikka!

Mun nimi on Aliisa, ja oon siis tän meidän viestinnän opiskelijoiden blogin toinen uusi kirjoittaja. Niinkuin Mari, oon nyt tänä syksynä opinnot aloittanut fuksi. Oon 19-vuotias eli valmistuin tänä keväänä (vai pitäiskö sanoa tänä syksynä kiitos koronan ja myöhäistettyjen yo-juhlien). Tampereelle muutin Oulusta, mikä onkin ensimmäinen kerta mun koko elämässä kun oon muuttanut yhtään minnekään!

Tää vuosi on ollut kyllä omalla kohdalla tosi tapahtumarikas, ehtihän siihen mahtua kaikki abivuoden lopun hullutukset, kirjotukset, valmistuminen, valmistautuminen pääsykokeisiin, kesätyöt, opiskelupaikan vastaanottaminen, muuttaminen uudelle paikkakunnalle sekä opiskelujen aloittaminen uuden työpaikan lisäksi. Vaikka tää vuosi on näitten kaikkien tapahtumien kanssa ollut tosi hektinen, se on silti tähän mennessä ehdottomasti paras vuosi mun elämässä! Luonnollisestikin tän vuoden ehdoton kohokohta oli se, kun sain ottaa vastaan opiskelupaikan Tampereen yliopistosta.

Kaiken tän vuoden hulinan keskellä oli siis tietenkin opiskelupaikan hakeminen. Kävin abivuoden syksynä pari kertaa ammatinvalintapsykologin kanssa miettimässä, mihin mun kannattaa kevään yhteishaussa hakea. Tultiin noilla tapaamisilla tulokseen, että viestinnän alan ammatit voisi olla mun mielenkiinnon kohteiden sekä vahvuuksien perusteella mulle hyvä valinta. Tunsin siis yhteishakua tehdessäni oloni melko itsevarmaksi siitä, että valitsemani ala olisi minulle sopiva. Ja ainakin näin ensimmäisen lukukauden lähestyessä loppuaan oon voinut todeta itselleni, että onhan tää ihan sika kiinnostava ja kiva ala! Kaiken kaikkiaan viestintä on tän syksyn aikana osoittautunu ihan nappivalinnaksi, mistä en vois olla onnellisempi.

Opiskeluissa on tietenkin ollut sekä ylä- ja alamäkiä, mistä tuun sitten kirjoittamaan enemmän mun toisessa postauksessa, mikä on tulossa vielä tässä lähiaikoina. Oon kuitenkin ollut tosi tyytyväinen viestinnän opiskeluun ja tähän fuksisyksyyn. Meillä on ihan huiput fuksit ja tuutorit, joiden kanssa on kiva jatkaa opiskelua kevään puolella.  Mulle on ainakin jääny tosi hyvä fiilis siitä, millaista tää opiskeluelämä tulee olemaan, ja on tosi kiva päästä kirjoittamaan omista kokemuksista myös tänne!

minä ensimmäistä kertaa koittamassa ikiomia haalareita 🙂

– Aliisa A.