Born Digital -mentaliteetti ja skaalattu myyntiprosessi kansainvälistymisen ytimessä

Käsi pitelee lasista maapalloa.

Yritysten kasvu ja kansainvälistyminen uusille markkina-alueille on mahdollista, vaikka matkustamista ulkomaille tällä hetkellä rajoitetaankin. Korona ei nimittäin tartu digityökaluihin. Menestyvät suomalaiset pk-yritykset hyödyntävät maailmanvalloituksessaan Born Digital -otetta ja ovat nostamassa myyntiprosessia kilpailutekijäkseen, kirjoittaa myynnin vuorovaikutuksen yliopettaja Sini Jokiniemi TAMKista.

Miten tässä poikkeuksellisessa ajassa voi kasvaa ja kansainvälistyä?

Tässä blogissa esitetään kysymykseen vastauksia, jotka on innolla kerrottu ja kuultu Tampereen korkeakouluyhteisön ROBINS-hankkeessa  toteutetuissa haastatteluissa viime keväänä, keskellä korona-pandemian tiukimpia rajoituksia.

Korona ei tartu digityökaluihin

Mukaan haastatteluihin valikoitui 30 suomalaista pk-yritystä, joiden liikevaihto on ollut jo pidempään kasvujohteinen, jotka ovat laajentaneet toimintaansa Suomen rajojen ulkopuolelle ja jotka toimivat ohjelmisto- tai muilla tietointensiivisillä palvelualoilla. Menestyvien yritysten ääntä haastatteluissa edustivat yrityksissä toimivat toimitus-, myynti- ja markkinointijohtajat. Kutsutaan haastateltuja yrityksiä tässä blogissa ’menestyviksi kv-kasvajiksi’.

Osa menestyvistä kv-kasvajista valloittaa uusia maita Born Digital -otteella. Se minimoi fyysisen presenssin maailmalla, mutta haastaa yrityksen samalla maksimoimaan läsnäolonsa digitaalisessa maailmassa.

Lue yliopettaja Sini Jokiniemen blogiteksti ”Born Digital -mentaliteetti ja skaalattu myyntiprosessi kansainvälistymisen ytimessä”  TAMK-blogista.

Kommentit

Vastaa

Käsitellään kommentteja...

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *