ROBINS-tutkimushankkeessa keräämämme aineiston pohjalta voi todeta, että myynnillinen tekeminen on uuden edessä.
Jos aikaisemmin on tarvittu lähes härkäpäistä asennetta kylmäsoittoihin ja tietynlaiset tekniset taidot, kuten valmiiksi kirjoitetun puhelinscriptin ulkoa opetteleminen ja itsensä hurjaan soittamisvimmaan saaminen, näyttää edelleen oikea asenne ja itsensä johtaminen olevan tärkeää. Yritysjohtajien kertomana asenne näyttäytyy edelleen tärkeänä osa-alueena, mutta suuntautuu enemmänkin myynnillisen asenteen valinnan lisäksi muun muassa yhdessä tekemisen asenteeseen ja siihen, että asiakas asetetaan keskiöön.
Lue ROBINS-hankkeen johtaja Pia Hautamäen blogiteksti ”Digiaikakauden kasvun johtaminen vaatii asennetta ja taitoa” TAMK-blogista.
Teksti: Pia Hautamäki, KTT, Liiketoiminta, TAMK, pia.hautamaki@tuni.fi, Yhteiskuntatieteiden, liiketalouden ja hallinnon ala, Yliopettaja
Kuva: Minttu Rantanen
Kommentit