Kenen tarpeisiin digityökaluja yrityksissä hankitaan?

Markkinoinnin ja myynnin digityökalujen käyttö on yleistynyt yrityksissä huomattavasti viime vuosien aikana. Yhteiskunnan siirtyminen yhä enemmän digitaaliseen maailmaan on vienyt myös yritysten markkinoinnin ja myynnin prosessit entistä vahvemmin digitaaliselle puolelle. Tulevaisuudessa yrityksillä ei ole enää varaa olla hyödyntämättä digityökaluja, joten tarve niiden hankkimiselle koskettaa monia.

On selvää, että yritykset tarvitsevat uusia ja erilaisia työkaluja toteuttaessaan digitaalisia markkinoinnin ja myynnin prosessejaan ja niistä on myös liiketoiminnallista etua. Monen organisaation haasteena kuitenkin on se, että tarjolla olevien työkalujen määrä on liian suuri. Yrityksissä pohditaan mitä uusia työkaluja tulisi ottaa käyttöön ja kuinka nämä työkalut tulisi valita, mutta tehtävä vaikuttaa valtavalta.

Mistä työkalujen etsiminen kannattaa aloit

Sitä pohtivat blogitekstissään yliopistonlehtori Tommi Mahlamäki Tampereen yliopiston tuotantotalouden yksiköstä ja Miina Kivelä, digimarkkinoinnin lehtori Tampereen ammattikorkeakoulusta. Lue 23.3.2021 julkaistu teksti TAMK-blogista.

Kuva: Unsplash, Kari Shea