Osana ROBINS-tutkimushanketta on valmistunut YAMK-opinnäytetyö (Hiekkataipale 2020), jonka tavoitteena oli tutkia, mitä asiantuntijayritysten olisi tiedettävä digitalisaatiosta ja miten yritysten tulisi hyödyntää moderneja myynnin tukityökaluja kannattavan kasvun mahdollistamiseksi.
Kansainvälinen myynnin tutkimustieto resonoi yritysten näkemysten kanssa. Opinnäytetyötä tukien ROBINS-hankkeessa haastateltiin kasvavia pk-yrityksiä koronakeväänä 2020. Haastatteluissa kerättiin tietoa myynnin digitaalisten järjestelmien käytöstä, myynnin organisoinnista sekä johtamisen parhaista käytänteistä kasvun mahdollistajina.
Hiekkataipale analysoi opinnäytetyössään (2020) kuusi näistä edelläkävijäyritysten haastatteluista, ja tarkoituksena oli löytää vinkkejä kasvua tavoitteleville pk-yrityksille.
Eeva-Maija Hiekkataipaleen ja Sini Jokiniemen kirjoittama artikkeli Viisi kulmakiveä pk-yrityksen myynnillisen digiloikan perustana on julkaistu TAMK-blogissa 4.12.2020.
Kuvituskuva: Shutterstock
Kommentit