Viisi kulmakiveä pk-yrityksen myynnillisen digiloikan perustana

Tässä ajassa menestyviä yrityksiä yhdistää selkeä strategia ja kehitysmyönteisyys, valmentava johtajuus, Sales Enablement -orientaatio, myynnin vuorovaikutustaitojen merkitys sekä myyjän arkea tukevat käyttäjäystävälliset työkalut. Tämä selviää ROBINS-hankkeessa tehdystä YAMK-opinnäytetyöstä (Hiekkataipale 2020). Tuorein kansainvälinen tutkimustieto on myös vahvasti samassa linjassa suomalaisten yritysedustajien näkemysten kanssa.

Osana ROBINS-tutkimushanketta on valmistunut YAMK-opinnäytetyö (Hiekkataipale 2020), jonka tavoitteena oli tutkia, mitä asiantuntijayritysten olisi tiedettävä digitalisaatiosta ja miten yritysten tulisi hyödyntää moderneja myynnin tukityökaluja kannattavan kasvun mahdollistamiseksi.

Kansainvälinen myynnin tutkimustieto resonoi yritysten näkemysten kanssa. Opinnäytetyötä tukien ROBINS-hankkeessa haastateltiin kasvavia pk-yrityksiä koronakeväänä 2020. Haastatteluissa kerättiin tietoa myynnin digitaalisten järjestelmien käytöstä, myynnin organisoinnista sekä johtamisen parhaista käytänteistä kasvun mahdollistajina.

Hiekkataipale analysoi opinnäytetyössään (2020) kuusi näistä edelläkävijäyritysten haastatteluista, ja tarkoituksena oli löytää vinkkejä kasvua tavoitteleville pk-yrityksille.

Eeva-Maija Hiekkataipaleen ja Sini Jokiniemen kirjoittama artikkeli Viisi kulmakiveä pk-yrityksen myynnillisen digiloikan perustana on julkaistu TAMK-blogissa 4.12.2020.

Kuvituskuva: Shutterstock

Kommentit

Vastaa

Käsitellään kommentteja...

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Lue seuraavaksi