DigiLust-hanke on päättynyt
Kiitos kaikille hankkeeseen osallistujille sekä blogisivuston seuraajille!
Ideoita ja ajatuksia ruotsin opetuksen kehittämisestä lukio- ja korkeakouluyhteistyössä.
Kiitos kaikille hankkeeseen osallistujille sekä blogisivuston seuraajille!
Tiistaina 25.5. oli vuorossa toukokuun webinaareistamme toinen teemalla Monimediaisten esitysten luominen. Tässä lyhyt tietoisku näin kesäloman kynnyksellä webinaarin pääpointeista.
Tiistaina 18.5. DigiLust-hankkeessa järjestettiin webinaari/työpaja teemalla Vuorovaikutuksen tukeminen verkko-opetuksessa ja -tapaamisissa. Puheviestinnän yliopisto-opettaja Johanna Järvelin-Suomela Tampereen yliopistosta piti vuorovaikutuksellisen työpajan, jossa käytimme erilaisia tapoja, joilla vuorovaikutusta voi tukea erilaisissa verkkotapaamisissa. Tässä kirjoituksessa tärkeimmät nostot kyseisestä työpajasta.
Kiitos kaikille paneelikeskusteluun ke 20.1. osallistuneille! Tästä artikkelista löydät paneelikeskustelun materiaalit.
Ilmoittautuminen kevään toteutukseen on nyt auki, tästä artikkelista löydät lisätietoa hankkeesta sekä ilmoittautumislinkin.
Haluatko kuulla millaista ruotsin opiskelu on opettajan näkökulmasta lukiossa ja korkea-asteella tänä päivänä? Tule siinä tapauksessa mukaan paneelikeskusteluumme kuulemaan alustajien näkemykset ja jakamaan omat näkemyksesi siitä, mitä toisella kouluasteella opettavan kollegan tulisi tietää lukion/korkea-asteen ruotsin opetuksesta. Paneelikeskustelu järjestetään ke 20.1. klo 15.00-16.00 Zoomissa, ei ennakkoilmoittautumista.
Matkafiiliksiin kuljettavat kuvat saivat opiskelijat innostumaan parikirjoitelman laatimisesta. Voihan sitä näinkin matkailla, ruotsin kirjoitelman parissa. :)
Itsearviointi kurssin lopussa saattaa joskus tulla opiskelijalle kurssin lopputuloksen kannalta liian myöhään. Digitaaliset sovellukset arvioinnissa-tehtävänä päätin kokeilla Forms-sovelluksella tehtyä itsearviointikyselyä havahduttaakseni opiskelijat siihen, että kurssia oli jäljellä enää kaksi viikkoa. Ruotsin opiskelu pitäisi siis aloittaa viimeistään nyt.
Hankkeen toista opetuskokeilua – arviointiteemaa pohtiessa ja varsinkin työparini Lindan kanssa keskustellessa nousi esiin suullisen palautteen anto opiskelijoille. Olenkin paljon miettinyt miten lisätä opettajan läsnäoloa verkkokursseilla ja erityisesti monimuotoryhmien kanssa, kun etätunteja ja tapaamisia on kovin vähän.