Digitaalisten alustojen monet muodot

Liikenteen vilinää Eiffel-tornin juurella.

ROBINS-tutkimushankkeessa tarkastellaan myynnin ja myynnin johtamisen lisäksi myös digitaalisia alustoja ja alustaliiketoimintaa. Alustat ovat keränneet viime aikoina paljon keskustelua, mutta niihin liittyy edelleen monia kysymyksiä. Mitä alustaliiketoiminnasta oikein pitäisi ajatella ja miten nämä suomalaisten yritysten alustat ovat rakentuneet?

Digitaaliset alustat ovat avoimia liiketoimintamalleja. Olemme tunnistaneet ROBINS-tutkimushankkeessa alustapohjaiseen liiketoimintaan perustuvia liiketoimintamalleja suomalaisissa pk-yrityksissä. Mitkä ovat niiden avoimuuden tasot ja millä tavoin ne selittävät liiketoimintamallien eroja?

Lue lisää aiheesta TAMK-blogissa 3.6.2021 julkaistusta blogitekstistä ”Digitaalisten alustojen monet muodot”.

Teksti: HM Marjukka Mikkonen, Tutkija, ROBINS-tutkimushanke, Tampereen yliopisto ja KTT Pia Hautamäki, ROBINS-tutkimushankkeen johtaja, Tampereen ammattikorkeakoulu

Kuva: Chris Karidis, Unsplash

Kommentit

Vastaa

Käsitellään kommentteja...

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *