Opetusharjoittelijat ICT-polkujen kehittäjinä

Kuvituskuva
Kuva Unsplash.com

Me – englannin kielen aineenopettajaopiskelijat Leila Munne ja Ville Penkari – pääsimme osallistumaan Koko lukio kehittää II -hankkeeseen osana laajentavaa harjoitteluamme. Aloitimme tutustumalla hankkeen raameihin sekä blogiin. Keskeiseksi kiinnostuksen kohteeksi nousi ICT-polut ja niiden kehittäminen. Tutustuimme myös esimerkiksi hankkeen rahoitushakemukseen.

Aloitimme varsinaisen työskentelyn tutustumalla lukion englannin kielen moduuleihin, joista valitsimme molemmat yhden. Pohdimme millaisia eriyttämisen tarpeita moduuleissa voisi olla, jonka perusteella loimme loppukyselyt moduuleja käyville oppilaille. Loppukyselyiden tarkoituksena oli saada kuvaa siitä mitkä aiheet oppilaat kokevat haastaviksi, jotta saimme tietoa missä aiheissa eriyttäminen voisi olla oppilaan näkökulmasta tarpeellista.

Saimme keväällä vastaukset moduulin ENA01+02 loppukyselyyn, jonka vastausten pohjalta aloimme luomaan eriyttäviä polkuja vaikeiksi koettuihin sisältöihin. ENA01+02-moduulissa haastavaksi oltiin koettu konditionaalit sekä passiivi.

Eriyttävän materiaalin on tarkoitus tulla täydentämään New Insights -materiaalia. Eriyttävä materiaali jaettiin kolmelle tasolle: basic, intermediate ja advanced. Loimme tehtäviä sekä teoriaosuudet konditionaaleihin sekä passiiviin. Tehtävät tullaan rakentamaan Moodle -alustalle. Me emme harjoittelun aikana ehtineet osaksi tehtävien rakentamista Moodleen, mutta pääsimme suunnittelemaan keskeisiä sisältöjä.

Hankkeeseen tutustuminen oli mielenkiintoista ja arvostamme sitä, että pääsimme tekemään mielekästä ja hyödyllistä työtä.

Teksti: Leila Munne ja Ville Penkari

Kommentit

Vastaa

Käsitellään kommentteja...

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *