UCPori Career & Coaching -toimintamalli linkkinä opiskelijoiden ja työelämän välillä

ASTe-hankkeessa on tunnistettu hyviä työelämäyhteisyön muotoja ja tuotettu sekä opiskelijoille ja työnhakijoille että työnantajille suunnattuja artikkeleita, koulutusmateriaaleja ja muita hyödyllisiä sisältöjä. Tämä kaikki on nyt paketoitu UCPori Career & Coaching -toimintamalliksi ja verkkoalustaksi.

ASTe-hankkeen kokonaisvaltaisena tavoitteena on ollut luoda toimintamalli ja palvelu Porin yliopistokeskuksen opiskelijoiden ja alueen työelämlän välisen yhteisyön tueksi. Sitä työstettiin jatkuvasti periodi periodilta, sillä toimintamallin kehittäminen ei ollut erillistä hankkeen muista toimenpiteistä. Projektin aikana etsittiin parasta vaihtoehtoa sähköiseksi alustaksi, kokeiltiin ja arvioitiin toiminnallisuuksia eli esimerkiksi etsittiin hyviä käytänteitä alueelliseen työelämäyhteistyöhön, sekä tuotettiin artikkeleita, koottiin tietoa ja talletettiin järjestettyjen koulutusten aineistoja.

Hankkeen toimenpiteessä löydettiin hyviä toimintamuotoja opiskeluaikaisten työelämäyhteyksien luomiseksi ja vahvistamiseksi. Ne konseptoitiin projektin loppuvaiheessa UCPori Career & Coaching -ohjelmaksi yhteistyössä Porin yliopistokeskuksen koordinaatioyksikön kanssa. Kyseessä on hankkeen kokeiluista ja pilotoinneista koottu kokonaisuus, jossa on huomioitu sekä opiskelijat/työnhakijat, että työnantajat. Konsepti pitää sisällään verkkoalustalta löytyvän työelämäyhteistyön tietopankin sekä hankkeessa kokeiltuja ja eteenpäin kehitettyjä käytännön yhteistyön menetelmiä.

Porin yliopistokeskuksen koordinaatioyksikkö kehittää alustaa edelleen koko yliopistokeskuksen yhteiseksi alueellisen työelämäyhteistyön ja urasuunnittelun tueksi.

Tutustu UCPori Career & Coaching -konseptiin tästä!