Viestejä tieteen kentiltä - Porin yliopistokeskukselta valmistuneiden opinnäytetöiden näkökulmia koulutukseen, työelämään ja urapolkuihin

Porin yliopistokeskuksen muodostavat Tampereen yliopisto, Turun yliopisto ja Aalto-yliopisto. Lisäksi Porin yliopistokeskuksen yhteydessä toimii Turun yliopiston lääketieteellisen tiedekunnan opetusterveyskeskus. Yliopistokeskuksessa on tutkintoon johtavaakoulutusta, täydennyskoulutusta ja avoimen yliopiston opetusta, siellä tehdään tieteellistä tutkimusta ja toteutetaan kehittämishankkeita. Opiskelijoita on noin 2000 ja henkilökunnan jäseniä 170. Tutkintokoulutusta järjestetään neljällä alalla: tekniikka,yhteiskunta, kulttuuri ja kauppatieteet. Opiskelijat valmistuvat maistereiksi tai diplomi-insinööreiksi. Lisäksi Porin yliopistokeskuksella työskentelee tohtorikoulutettavia, tutkijoita sekä tekniikan, työ-ja elinkeinoelämän ja yhteiskunnan kehittäjiä.

Porin yliopistokeskuksen opiskelijat ovat aidosti monitieteisiä asiantuntijoita ja heillä on paljon annettavaa hyvinvoinnin sekä sosiaali-ja terveyspalvelujen saralla. Yksi keskeinen asiantuntijuuden kehittämisen paikka ovat opintojen loppuvaiheessa toteutettavat pro gradu-ja diplomityöt. Niitä valmistuu vuosittain lähemmäs 200 ja moni kytkeytyy Satakunnan alueen asukkaiden ja organisaatioiden toimintaan tai kokemuksiin. ASTe-Akateeminen asiantuntijuus Satakunnan sosiaali-ja terveyspalvelujen tueksi (ESR) -hankkeeseen liittyen olemme koonneet tieteenrajat ylittäen yhteen tietoa Porin yliopistokeskuksen opiskelijoiden tuottamista tutkielmista, jotka syventävät ja laajentavat näkökulmia ASTe-hankkeenteemoihin. Käsillä olevassa julkaisussa teemana on työelämä.

Täyspitkät tutkielmat löytyvät annettujen linkkien takaa Tampereen yliopiston ja Turun yliopiston julkaisupalveluista. Katsauksen on toteuttanut Tampereen yliopiston (yhteiskuntatieteet, Pori) hanke ASTe –Akateeminen asiantuntijuus Satakunnan sosiaali-ja terveyspalvelujen tueksi (ESR).

Tiedontäytteisiä lukuhetkiä!

Lataa alta julkaisuViestejä tieteen kentiltä – Porin yliopistokeskukselta valmistuneiden opinnäytetöiden näkökulmia koulutukseen, työelämään ja urapolkuihin”:

Viestejä tieteen kentiltä_Työelämä