Kuuntele YTT Eriikka Oinosen asiantuntijaluento "Siirtymiä: korkeakoulutettujen ajatuksia työstä ja elämästä"

ASTe-hankkeen päättämisvaiheessa haluttiin katsoa eteenpäin ja asettaa hankkeessa tehty kehittämistyö laajempiin kehyksiin. Tämän artikkelin sisältämällä videoidulla asiantuntijaluennolla kuullaan tutkimustietoon perustuva katsaus siitä, miltä opinnoista työelämään siirtyminen näyttää yliopisto-opiskelijoiden silmin.

ASTe-hankeen päätösvaiheessa haluttiin suunnata katsetta eteenpäin ja asettaa projektin kehittämistyö laajempiin yhteiskunnallisiin kehyksiin.

YTT Eriikka Oinonen työskentelee sosiologian yliopistonlehtorina Tampereen yliopistossa ja opettaa myös Porin yliopistokeskuksella. Hän on tutkinut muun muassa nuorten ja korkeasti koulutettujen siirtymiä työelmään. Videolla kuullaan Eriikka Oinosen asiantuntijaluento ”Siirtymiä: korkeakoulutettujen ajatuksia työstä ja elämästä”. Siinä kerrotaan, millä mielin valmistuvat yliopisto-opiskelijat lähtevät työmarkkinoille, mitä he odottavat elämältään ja millainen rooli työllä ja työuralla on osana elämän kokonaisuutta.

Luennon kesto on noin 15 minuuttia ja se on katsottavissa maksutta. Kuuntele luento tästä.