Tampereen yliopiston normaalikoulun lukion oppimisympäristöhanke

Upeita kalusteita!

Odotetut kalusteet saapuvat hiljalleen lukioomme. Marraskuun aikana tulisi kaikkien opiskelijoiden suunnitelmien ja äänestyksen pohjalta valittujen kalusteiden olla lukiollamme. Nyt on onneksi jo mahdollista päästä nauttimaan ensimmäisistä kalusteista. Myöhemmin pidämme vielä avajaistilaisuuden lukiomme uusien kalusteiden, yhteistyön ja oppimisympäristön kehittämisen kunniaksi.

Ystävyyskoulutoimintaa koronasta huolimatta

Koko lukio kehittää-hankkeen yhtenä tavoitteena on kansainvälisyyden tukeminen ja kehittäminen. Tarkoituksena on luoda ja ylläpitää konkreettisesti eri maiden opiskelijoiden välisiä yhteyksiä digitaalisessa maailmassa. Hanke pyrkii edistämään ja mahdollistamaan kohtaamisen paikkoja opiskelijoille luoden dialogia ihmisten välille globaalisti. Erityisesti kansainvälisyyden tavoitetta hankkeessamme ovat luomassa lukiomme kielten opettajat, jotka mahdollistavat kursseillaan erilaisin projektein kansainvälistä oppimisympäristöä koronasta huolimatta. Tästä blogitekstistä voit lukea tamperelaisten opiskelijoiden ja pietarilaisten opiskelijoiden kohtaamisesta mielenkiintoisen someprojektin puitteissa. Koko lukio kehittää kansainvälisesti!

Norssi-viltin voi noutaa huomisesta alkaen!

Kaikki vaikuttaa!-työpajan tuotoksista äänestyksessä eniten ääniä saaneiden ryhmien jäsenet palkitaan omalla Norssi-viltillä. Henkilökohtaisen viestin saaneet voivat huomisesta lähtien noutaa palkintonsa viestin ohjeen mukaan. Norssi-viltti lämmittää sadesäällä ja lähestyvän kesäloman kesäisinä iltoina! Siihen voi käpertyä haaveilemaan tulevaisuudesta ja rentoutua opiskelun keskellä! Onnea äänestyksessä menestyneille!

Hankkeen yhteistyökumppanit

Koko lukio kehittää -hankkeessa on tehty paljon työtä oppimisympäristömme kehittämiseksi. Alkutilannetta kartoittaviin kyselyihin on vastattu, ja opiskelijat ovat suunnitelleet pajapäivässä konkreettisia ehdotuksia siitä, millaiset elementit kuuluisivat innostavaan oppimisympäristöön. Ideointi kaipaa kuitenkin syötteitä ja käytännön esimerkkejä siitä, millaiset työskentelytilat palvelevat oppimista, työskentelemistä ja millaisia elementtejä koulun tiloihin voisi tuoda.