PYRY-ryhmä saanut hyvälle ja iloiselle mielelle

Kasvokuva blogitekstin kirjoittajasta.

PYRY-ryhmät ovat tavoittaneet mittavan joukon pirkanmaalaisia opiskelijoita ja valmentautujia syksystä 2020 alkaen. Mutta mitä PYRY-ryhmä on saanut aikaan opiskelijassa? Omin sanoin siitä kertoo Claudia, opiskelija Kiipulan ammattiopistosta.

Olen Claudia 20-vuotias opiskelija ja opiskelen Liiketalouden perustutkintoa Kiipulan ammattiopistossa Tampereen toimipisteessä. PYRY-ryhmään päädyin muistaakseni opettajan ehdotuksesta.

Kokemuksia ryhmästä on jäänyt paljon. Itseluottamus on kasvanut. Uskallan nykyään kysyä helpommin apua tarvittaessa. Kysyn helpommin miten asiat tehdään. Olen oppinut erottamaan helpommin mistä olen kiinnostunut ja mistä taas en ole niin kiinnostunut. Olen tutustunut ja ystävystynyt ihaniin ihmisiin. Ohjaajat ovat lämminhenkisiä ja ystävällisiä ja ottavat oppilaat vastaan omana itsenään.

Minä pystyn tarkoittaa minulle sitä, että arvostaa ihmisiä, uskaltaa olla oma itsensä ja erilainen, on itseluottamusta, hyväksyy erilaiset ihmiset, hankkii tietoa aiheista, jotka kiinnostaa ja välillä niistä aiheista jotka ei niinkään kiinnosta. Tekee asioita, jotka kiinnostaa. PYRY on vaikuttanut paljonkin noihin asioihin. PYRYssä olen ymmärtänyt paremmin sen, että jos haluat tehdä jonkin asian tai toteuttaa jonkin unelman, niin älä anna muiden vaikuttaa väärällä tavalla siihen, vaan hanki ihmisiä jotka kannustavat sinua siihen asiaan/unelmaan.

PYRY-ryhmässä parasta on, että hyväksytään omana itsenään ja ryhmä on ystävällinen ja ryhmän henki on hyvä ja sinne on helppo tulla. Ryhmä saa minut hyvälle ja iloiselle mielelle.

Kokemuksia ja ajatuksia työelämään PYRY on antanut paljon, ja että kaikkialla on mahdollista saada työtä. PYRY on antanut myös kokemuksen siitä, että jos ei ole valmis työelämään niin voi jatkaa vielä opiskelua.

PYRY on antanut paljon hyviä ohjeita ja kokemuksia ja ajatuksia tulevaisuuteen.
Itse voin sanoa, että kiitos erittäin paljon ja kiitos siitä, että PYRYn kaltainen ryhmä on onnistuttu luomaan:)

Kuva: Claudia