ASTe-hanke mukana Tuuks töihin hoitoallale? -rekrytointikiertueella 28.11.19

ASTe-hanke osallistui näytteilleasettajana Tuuks töihin hoitoalalle? -rekrytointikiertueelle, jossa edustettuina oli myös monipuolisesti sotehy-alojen työnantajia ja oppilaitoksia sekä korkeakoulutustarjontaa.

Satakunnan TE-toimisto on yksi ASTe-hankkeen keskeinen yhteistyökumppani, koska työnvälitysorganisaationa sillä on hyvät verkostot moniin ASTe-hankkeen keskeisiin kohderyhmiin; akateemisesti koulutettuihin työttömiin työnhakijoihin sekä sote-alan yrittäjiin ja kolmannen sektorin palvelutuottajiin. Konkreettinen mahdollisuus saattaa edellä mainittuja tahoja yhteen tarjoutui TE-toimiston organisoituman Tuuks töihin hoitoalalle? -rekrytointikiertueen myötä. ASTe-hanke osallistui näytteilleasettajana Tuuks töihin hoitoalalle? -rekrytointikiertueelle, jossa edustettuina oli myös monipuolisesti työnantajia ja oppilaitoksia sekä korkeakoulutustarjontaa.

Rekrytointikiertue oli ASTe-hankkeelle oivallinen mahdollisuus sekä kertoa tulevista tapahtumista ja tilaisuuksista, että konktaktoida näytteilleasettajia. Rekrytointikiertue kattoi neljä kuntaa: Harjavalta, Rauma, Kankaanpää ja Pori. ASTe-hanke osallistui kahden jälkimmäisen kunnan messuihin 28.11. Niissä toimintaansa ja avoinna olevia työpaikkojaan esittelivät: muun muassa Aspa Palvelut Oy, Lehmuskolo Oy, Porin kaupunki, Satakunnan sairaanhoitopiiri ja Touhula Varhaiskasvatus Oy. Lisäksi paikalla olivat ASTe-hankkeen ohella Winnova, SAMK ja Sataedu.

Kuva: ASTe-hankkeen työntekijät esittelemässä toimintaansa Kankaanpäässä.

ASTe-hanke tavoitti lukuisia kiinnostuneita työnhakijoita ja korkeakouluopiskelijoita sekä yhteistyöhalukkaita yrityksiä. Heille esittelimme tarkemmin hankkeen tavoitteita ja tulevia tilaisuuksia, kuten tammikuussa järjestettävää korkeasti koulutettujen työelämäpäivää.  Työnantajille kerrottiin tarkemmin erityisesti työelämäpäivään sisältyvästä speed networking –tilaisuudesta. Messujen aikana käytiin lukuisia hyviä keskusteluja Työnhakijoille ja opiskelijoille avasimme myös Porin yliopistokeskuksen koulutustarjontaa.

Porin yliopistokeskuksen ja sen opiskelijoiden asiantuntijuuden tunnetuksi tekeminen on toteutuvan työelämäyhteistyön edellytys ja yksi ASTe-hankkeen tavoitteista. Erityisesti yritysten/palvelutuottajien tavoittamisessa Tuuks töihin? -rekrytointikiertue oli erittäin toimiva kanava. Myös muutoin rekrytointikiertueella saatiin lisättyä tietoutta hankkeesta ja tiedotettua sen toiminnasta kohderyhmiä. Samalla osallistuminen edisti Porin yliopistokeskuksen näkyvyyttä alueen koulutusorganisaationa. Hienoa, kun pääsimme mukaan!