Opetustoimen ja varhaiskasvatuksen henkilöstökoulutuksia tulossa

värillisiä liituja, aihekuva

Tutustu TAOKin tarjoamiin opetustoimen ja varhaiskasvatuksen henkilöstökoulutuksiin!

Täydennyskoulutustarjottimeltamme löytyy nyt kiinnostavia koulutuksia myös opetustoimen ja varhaiskasvatuksen henkilöstölle.

Koulutukset käynnistyvät tammikuussa 2023. Nyt kannattaa ilmoittautua mukaan kehittämään omaa osaamistaan.

DigiPuffetti – DigiPedagogiikan noutopöytä 3-15 op

Koulutuksen tavoitteena on vahvistaa opetus- ja ohjaushenkilöstön osaamista ja tarjota työkaluja toteuttaa digipedagogiikkaa mielekkäällä, aktivoivalla, osallisuutta lisäävällä ja vuorovaikutusta vahvistavalla tavalla.

Kohderyhmä: ammatillisen koulutuksen opetus- ja ohjaushenkilöstö sekä vapaan sivistystyön henkilöstö.

• Pedagogin digitystä 3 op
  • Aktivoivaa ja osallistavaa digipedagogiikkaa JokaOpelle 3 op
  • XR uusien maailmojen avaajana, 3 op
  • Digimentori: Minä osaan, sinä osaat! 3 op
  • Avointen oppimateriaalien hyödyntäminen ja jakaminen 3 op

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: https://www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan/digipuffetti-digipedagogiikan-noutopoyta

Erityinen tuki työpaikoilla opiskeluun ja työllistymiseen ammatillisessa koulutuksessa 3-11 op

Koulutus on suunnattu ammatillisen koulutuksen opetus- ja ohjaushenkilöstölle sekä muille ammattilaisille, joiden työhön oppivelvollisuuden laajeneminen vaikuttaa.

Koulutuksessa tarjotaan näkökulmia ammatillisen erityisopetuksen käytännöistä ja tutkimuksesta, järjestökentältä sekä sote-palveluista. Koulutus kutsuu osallistujat tarkastelemaan omaa työtään erityistä ja vaativaa erityistä tukea tarvitsevien, ammattiin opiskelevien nuorten kanssa heidän työllistymiseensä painottuen.

Kohderyhmät: ammatillisen koulutuksen opetus- ja ohjaushenkilöstö sekä muut nuorten koulutuksen ja työllistymisen parissa toimiva henkilöstö.

Koulutus toteutetaan kokonaan verkko-opintoina TAMKin ammatillisen opettajankoulutuksen ja VAMLASin, Kiipulan ammattiopiston sekä Omillaan-osuuskunnan yhteistyönä.

• Ammatillinen koulutus ja työllistymisen erityinen tuki 5 op
  • Työhönvalmennus ja työpaikoilla tapahtuva oppimisen tuki 3 op
  • Opiskelijan aktiivisen osallistumisen tuki 3 op

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: https://www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan/erityinen-tuki-tyopaikoilla-opiskeluun-ja-tyollistymiseen-ammatillisessa

Tiedolla, toivolla ja teoilla parempaan tulevaisuuteen 2-7 op

Koulutuksen tavoitteena on syventää opettajien valmiuksia käsitellä ilmastonmuutoksen, luontokadon ja kestävyysmurroksen tuomaan epävarmuuteen ja ahdistukseen liittyviä asioita oppilaiden kanssa ja työyhteisössään tietoperustaisesti ja ratkaisukeskeisesti.

• Ilmastonmuutos ja sen prosessit 2 op
  • Luonnon lukutaito luontokadon ymmärtämisessä 2 op
  • Vihreä siirtymä ja toiveikas tulevaisuus 2 op
  • Itsenäinen kehittämistehtävä 1 op

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: https://www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan/tiedolla-toivolla-ja-teoilla-parempaan-tulevaisuuteen

VALOT – oppivelvollisen valmennus, ohjaus ja tuki 3-12 op

Koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujille valmiuksia vastata oppivelvollisuuden laajentumisen tuomiin mahdollisuuksiin ja haasteisiin.

Koulutus antaa osallistujille tietoa uusista oppivelvollisuuteen liittyvistä säädöksistä sekä valmiuksia kehittää ammatillista osaamistaan siten, että opetus- ja ohjaushenkilöstö mahdollistaa yhdenvertaisesti oppimista.

• Valmentava pedagogiikka oppivelvollisuuskoulutuksessa 3 op
  • Saavutettava oppivelvollisuus 3 op
  • Oppivelvollista ohjaamassa 3 op

Hyvinvointia tukeva pedagogiikka oppivelvollisuuskoulutuksessa 3 op

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: https://www.tuni.fi/fi/tule-opiskelemaan/valot-oppivelvollisen-valmennus-ohjaus-ja-tuki

Meillä ammatillisessa opettajakorkeakoulussa on haussa useita muitakin täydennyskoulutuksia niin opettajille kuin muillekin oppilaitosten työntekijöille.

Täydennyskoulutuksemme ovat Opetushallituksen rahoittamia, jolloin ne ovat osallistujalleen maksuttomia. Kouluttajina toimivat pedagogiikan ammattilaiset Tampereen ammattikorkeakoulun ammatillisesta opettajakorkeakoulusta.

Opiskeltavien sisältöjen lisäksi koulutukset tarjoavat myös loistavan verkostoitumismahdollisuuden kollegoihin. Pedagoginen keskustelu käynnistyy koulutusten ja oppimistehtävien lomassa kuin itsestään.

Uusia koulutuksia alkaa pitkin vuotta, joten kannattaa seurata koulutuskalenteriamme ja TAOKin sosiaalisen median kanavia.