Ilmoittaudu Opiskelijan hyvinvointi ja elämäntaidot -opintojakson kesätoteutukselle (1op). Huolehdi hyvinvoinnistasi ja opi uusia elämäntaitoja Opiskelijan Kompassin avulla!

Kompassi
Compass

Haluatko tukea opiskeluhyvinvointiasi, kehittää mielesi joustavuutta ja itsemyötätuntoa? Koetko opinnoista stressiä, ahdistusta tai onko mieli maassa? Kesällä Tampereen yliopiston opiskelijoille on tarjolla Opiskelijan Kompassin verkko-ohjelmaan pohjautuva 1 opintopisteen itsenäinen opintojakso, tervetuloa mukaan!

Jyväskylän yliopiston kehittämä Opiskelijan Kompassi on tutkitusti toimiva verkkopohjainen hyvinvointi- ja elämäntaito-ohjelma, joka perustuu arvo-, hyväksyntä- ja mindfulness-pohjaisiin menetelmiin ja tarjoaa uudenlaista näkökulmaa kohdata arjen haasteita.

Katso video Opiskelijan Kompassista Youtubessa.

Verkko-ohjelma koostuu erilaisista hyvinvointiin liittyvistä teemoista ja harjoituksista ja sen tavoitteena on parantaa opiskelijoiden psykologista, sosiaalista ja emotionaalista hyvinvointia, tarjota keinoja stressin, jännittämisen, ahdistuksen ja mielialaongelmien ehkäisemiseen ja lievittämiseen sekä johdattaa kohti itselle merkityksellistä elämää.

Opiskelijoilla on mahdollisuus ilmoittautua itsenäiselle Opiskelijan hyvinvointi ja elämäntaidot -opintojaksolle (1 op), jossa hyödynnetään Opiskelijan Kompassia.

Jokaisessa periodissa sekä kesällä tarjolla on täysin itsenäinen suoritustapa, jota voi suorittaa omaan tahtiin kyseisen periodin/toteutuksen aikana  Opiskelijan kompassi- verkko-ohjelmaa aktiivisesti käyttämällä.

5. periodi – Kesällä tarjolla suomenkielinen ja englanninkielinen itsenäinen toteutus

Kesäperiodissa on suoritettavissa Opiskelijan kompassi- verkko-ohjelman itsenäiseen käyttöön pohjautuva Opiskelijan hyvinvointi ja elämäntaidot – opintojakso (suoritustapa 1, 1 op), jota voi suorittaa omaan tahtiin kesäperiodin aikana sekä suomeksi että englanniksi. Toteutus alkaa 1.6.2022. Suoritukset kirjataan elokuussa. Itsenäiseen Kompassin käyttöön pohjautuvan Opiskelijan hyvinvointi ja elämäntaidot -opintojakson suoritusvaatimuksiin kuuluu aktiivista itsenäistä Opiskelijan kompassi -verkko-ohjelman käyttöä sekä hyvinvointi- ja palautekyselyihin vastaamista. Tarkemmat tiedot opintojaksosta löytyvät Opsista opintojaksokuvauksesta toukokuun alussa.

Ilmoittautuminen kesätoteutuksen itsenäiselle opintojaksolle on auki SISU:ssa 31.5.2022 asti, tervetuloa mukaan!

Lue lisää Opiskelijan kompassin kehittämisyhteistyöstä: Tampereen ja Jyväskylän yliopistot tekevät yhteistyötä opiskelijoiden mielen hyvinvoinnin vahvistamiseksi