A letter about well-being – Stay hopeful this summer

The months of lockdown have stirred up mixed feelings and thoughts in us all. We have been riding an emotional rollercoaster, one day feeling anxious and uncertain and the next seeing a glimmer of hope. With many long-awaited summer events cancelled, we have had to rethink our holiday plans. Now that the summer holiday season is approaching, we should all take a moment to think how we can nurture our sense of hope amidst the coronavirus crisis and look forward to the summer and our future with optimism.

Hyvinvointikirje - Toivorikas poikkeuskesä

Jo useamman kuukauden jatkunut poikkeusaika on herättänyt meissä vaihdellen monenlaisia tunteita ja ajatuksia. Välillä kokemustamme ovat saattaneet sävyttää epätoivon tuntemukset, ja toisinaan olemme voineet nähdä toivon pilkahduksia tulevassa. Kesäsuunnitelmat ovat menneet monilla uusiksi, kun monet odotetut tapahtumat ovat peruuntuneet. Kesän ja lomakauden lähestyessä onkin hyvä pysähtyä pohtimaan, kuinka voisi vaalia toivoa poikkeusajan keskellä ja suunnata katsettaan toiveikkaasti kesää ja tulevaa kohti?

A letter about well-being – Daily routines make life easier

For many of us, the coronavirus lockdown has placed heavy demands on our ability to work independently and avoid procrastination, and the coming summer may further increase these demands. Sticking to a daily routine will make your life easier. If you do not yet have routines and habits that work for you, this is an excellent time to start creat-ing some to bring order to your day.

Hyvinvointikirje - Arki rullaamaan toimivien rutiinien avulla

Poikkeustila on monen meistä kohdalla asettanut tavallistakin suurempia vaatimuksia itsenäisen työskentelyn ja ryhtymisen taidoille, ja kesän tulo saattaa vielä lisätä haastetta. Jotta arjen saa sujumaan, toimivista rutiineista kannattaa pitää kiinni, ja jos sinulla ei vielä ole arkeesi sopivia rutiineja, nyt on hyvä hetki ryhtyä rakentamaan niitä.

Hyvinvointikirje - Graduttajan muistilista

Vaikka kevään kurssit alkavat olla paketissa, jatkuu monen opiskelijan urakka opinnäytetyön parissa. Oletpa sitten vasta aloittamassa projektiin tutustumista tai tekemässä viimeisiä silauksia, seuraavista tämän kevään Gradutus-työpajassa todetuista asioista voi olla sinulle hyötyä. Opintopsykologit järjestivät tänä keväänä Gradutus-työpajan tukemaan opinnäytetyön kirjoitusvaihetta niille, joille kirjoittaminen ja aikaansaaminen oli osoittautunut haasteeksi.

Letter on well-being - check list on writing the Master’s thesis

Even though the courses this spring are starting to be completed, many students continue to work on their thesis. Whether you are just getting started exploring your thesis project or putting the final touches to the manuscript, the following things from this spring’s Thesis writing workshop may be helpful. This spring, the study psychologists organised a Thesis writing workshop to support the thesis writing phase for those who have found writing and getting things done a challenge.

Hyvinvointikirje - Ammenna voimaa luonnosta

Aivojen ylikuormitus on yksi tehokkuus- ja suorituskeskeisen yhteiskuntamme lieveilmiöitä. Poikkeusolosuhteiden pakottamassa etätyöskentelytilanteessa työskentelemme jatkuvasti ruudun ja teknisten laitteiden sekä jatkuvan tieto- ja ärsyketulvan äärellä. Aivot tarvitsevat kuitenkin huoltoa ja huolenpitoa toimiakseen tehokkaasti.

A letter about well-being – Discover your strengths to find the right career for you

For many of us, the plans we have made for working or travelling this spring and summer have been changed, postponed or even cancelled. Instead, we may now be planning to travel virtually or develop our skills through distance learning. Some of our students are struggling with having too much time on their hands while others are busy hopping from one subject to the next. What if we all take a minute of our time to reflect on our strengths and competencies?

Hyvinvointikirje – Urasuunnittelun askelmerkkejä vahvuuksiin

Kevään ja kesän suunnitelmat ovat monilla muuttuneet, siirtyneet tai jopa peruuntuneet kesätöiden ja matkasuunnitelmien osalta. Tilallekin on tullut: erilaisia tapoja vaikkapa virtuaalimatkustaa tai kehittää uusia taitoja etänä opiskellen. Osa opiskelijoista vielä tuskailee mitä tehdä kaikella tällä vapautuneella ajalla ja osa taas kiireisenä suunnistaa aina uusista sisällöistä toisiin. Entäpä jos käyttäisimme palasen ajastamme jo olemassa olevien vahvuuksien ja osaamisen tunnistamiseen?

A Letter about well-being - Free your mind from quarantine

In this exceptional time, and often also in more ordinary times, we face difficult feelings and thoughts. Even unpleasant feelings and thoughts are part of life and the normal functioning of our minds. However, the way we encounter our undesirable feelings and thoughts matters.