Jännittäminen osana opintoja-luento to 7.4 klo 13.15-15.15.

Luennolla käsitellään jännittämisen yleisyyttä ja siihen vaikuttavia tekijöitä, ja pyritään löytämään ymmärrystä jännittämisoireita kohtaan.

Me ihmiset yritämme selviytyä ja suojautua jännitykseltä tyypillisesti välttelemällä jännittäviä tilanteita ja asioita, jotka saattaisivat herättää epämukavia tunteita ja ajatuksia. Jännittäjä tulkitsee tilanteita usein kielteisesti/uhkaaviksi ja kritisoi itseään haastavien tilanteiden jälkeen. Tällä luennolla pyrimme herättelemään uudenlaista, lempeämpää suhtautumistapaa jännittämiseen ja löytämään toimivampia, hyvää ja omannäköistä elämää tukevia keinoja jännittämisen säätelyyn.

Luento pidetään etätoteutuksena Zoomissa to 7.4. klo 13.15-15.15. Luennon toteuttaa opintopsykologi Sonja Pelkonen.

Huom. Luento on samansisältöinen kuin opintopsykologin vierailuluento Ruotsin kielen Monenlaiset oppijat -ryhmässä. Olet toki tervetullut luennolle, vaikka olisit osallistunutkin luennolle aiemmin.

Ilmoittaudu luennolle tästä 5.4 mennessä.

Opintopsykologipalveluiden järjestämät opiskelutaitoluennot ja -työpajat sekä verkkototeutukset on tarkoitettu kaikille Tampereen yliopiston opiskelijoille. Mukaan voi siis ilmoittautua, olit sitten missä vaiheessa opintojasi tahansa! Tapahtumat ovat osa yliopiston opiskelijoiden ohjausta ja niistä ei saa opintopisteitä. Opintopsykologin alustusten lisäksi luennoilla ja työpajoissa voidaan tehdä esimerkiksi pieniä pohdintatehtäviä, harjoituksia ja keskusteluja.