Tunne- ja vuorovaikutustaidot opiskelussa -opiskelutaitoluento to 21.10. klo 13-15

Mietitkö, miten voisit toimia ryhmätöissä tai yhteisissä opiskeluprojekteissa paremmin? Tuntuuko, että haluaisit keinoja ja rohkeutta ilmaista itseäsi ja tarpeitasi selkeämmin? Tiedätkö, miten toimia, kun vuorovaikutustilanteet kärjistyvät?

Arkemme on jatkuvasti täynnä tilanteita, joissa olemme vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa sanattomasti tai sanallisesti, internetin välityksellä tai kasvokkain. Hyviä vuorovaikutustaitoja arvostetaan niin perhe- ja ystävyyssuhteissa, työpaikoilla kuin opiskelussakin. Alasta riippumatta vuorovaikutustaitoja vaaditaan, esimerkiksi tekniikan alan asiantuntijoiden tai tutkijoiden työnkuva sisältää monikulttuurista tiimityöskentelyä erilaisten ihmisten kanssa.

Opiskelutaitoluennolla syvennytään pohtimaan, mitä tunne- ja vuorovaikutustaidot ovat ja miksi niiden oppiminen voi edistää omaa hyvinvointia ja opiskelua. Luennolla käydään läpi konkreettisia työkaluja, jotka auttavat jäsentämään ja kehittämään omaa vuorovaikutusta. Koska kyse on taidoista, joita voidaan oppia, luennolta on varattu aikaa kokemukselliselle harjoitukselle sekä keskustelulle. Luennolle tuleminen ei kuitenkaan edellytä aktiivista osallistumista, vaan voit tulla pelkästään kuuntelemaan.

Ilmoittaudu luennolle mukaan TÄSTÄ. Luennolle mahtuu mukaan 48 osallistujaa ja ilmoittautuminen suljetaan, kun osallistujamäärä on täynnä. Ilmoittautuminen on sitova, joten peruthan ilmoittautumisesi, jos et osallistu luennolle. Mikäli et mahdu mukaan, saat erillisen sähköpostin. Luento järjestetään torstaina 21.10.2021 klo 13-15 Keskusta kampuksella, TAU PINNI B1100 auditoriossa. Luennon pitää opintopsykologiharjoittelija Ruut Kanko

Luento on avoin kaikille Tampereen yliopiston opiskelijoille sekä tilan riittäessä myös henkilökunnalle.