Miten valmistautua tammikuun opehakuun jo nyt?

opiskelija kirjastossa
Kuva: Jonne Renvall.

Orientoidu aiheeseen ja tee opintoja jo syksyn aikana. Tullessasi valituksi TAMKin ammatilliseen opettajankoulutukseen koulutukset voidaan hyväksilukea osaksi opintojasi opetussuunnitelman mukaisesti. Opetusmenetelmäpakki 5 op ja Opettajan digitaalinen osaaminen 5 op valinnaisiksi pedagogisiksi opintojaksoiksi ja Pedagogiset perustiedot ja -taidot 10 op kasvatustieteellisiin perusopintoihin.

Haku ammatilliseen opettajankoulutukseen lähestyy. Seuraava opehaku on 4.-20.1.2022.

Opetusmenetelmäpakki 5 op

Ammattitaitoinen ja työstään innostunut pedagogi hallitsee erilaisten opetusmenetelmien hyödyntämisen vaihtuvissa oppimis- ja koulutustilanteissa. Itseohjautuvassa verkko-oppimisprosessissa opiskelu tapahtuu oman aikataulusi mukaisesti. Osaaminen tunnistetaan ja tunnustetaan digitaalisella osaamismerkillä.

Opettajan digitaalinen perusosaaminen 5 op

Opintojakso sisältää kolme webinaaria ja itsenäistä sekä pienryhmätyöskentelyä. Opettelet käyttämään Microsoftin ja/tai Googlen opetukseen suunnattuja pilvipalveluita (O365 tai GWE) opettajan työn kannalta riittävällä ja hyödyllisellä tavalla
• Suunnittelet ja toteutat oppimista tukevaa vuorovaikutusta ja esitysteknologiaa verkkotapaamisissa sekä etä- ja lähiopetuksessa erilaisia digitaalisia työkaluja hyödyntäen
• Käytät itse ja ohjaat oppijoita käyttämään yleisimpiä opetuksessa ja oppimateriaalin teossa käytettäviä sovelluksia. Esim. videot, interaktiiviset oppimateriaalit, yhteisöllinen tiedon tuottaminen ja oppimistehtävät
• Hyödynnät joitakin osallistavia ja aktivoivia digitaalisia sovelluksia omalle alalle ja opetettavaan aiheeseen soveltuvalla tavalla ja mobiililaitteita hyödyntäen
• Suunnittelet, toteutat, tallennat ja jaat vuorovaikutuksellisen webinaaritilanteen
• Arvioit perustasolla opiskelijan oppimista ja/tai osaamista joitakin digitaalisia työkaluja hyödyntäen

Pedagogiset perustiedot ja -taidot 10 op (aloitus syyskuu 2021)

Saat valmiuksia kasvatustieteelliseen ajatteluun sekä perehdyt opetuksen ja oppimisen perusteisiin. Opit keskeisimmät kasvatustieteen peruskäsitteet ja perusasiat kasvatustieteen keskeisistä osa-alueista. Tutustut kasvatustieteelliseen kirjallisuuteen ja osaat hyödyntää sitä oppimistehtävissä. Taitosi oppimaan oppimisessa kehittyvät. Opinnot suoritetaan verkon välityksellä.

Hei,
Vastaani tuli sivustonne Miten valmistautua tammikuun opehakuun jo nyt? Sivustolla on esittely kurssista Pedagogiset perustiedot ja -taidot 10 op, sekä linkki mistä pitäisi päästä ilmoittautumaan opintoihin. Tämä linkki ei kuitenkaan toimi. Muissa sivulla esitetyissä opintokokonaisuuksissa linkki pelaa. Onko em. opintoihin vielä mahdollista hakea?

Katariina Isoviita

5.10.2021 17:11

Hei. Opinnot ovat jo ehtineet alkaa, joten ilmoittautuminen tähän toteutukseen ei enää valitettavasti onnistu. Tiedotamme kun toteutus seuraavan kerran käynnistyy.

TAOK

7.10.2021 08:58