Psykologisen joustavuuden taidot opiskelun tukena -opiskelutaitoluento

Haluatko oppia konkreettisia keinoja, jotka auttavat selviämään opiskeluun liittyvistä haasteista? Vai haluatko vain saada työkaluja oman hyvinvointisi lisäämiseksi?

Luennon tarkoituksena on tutustua psykologiseen joustavuuteen, jolla tarkoitetaan kykyä olla tietoisesti läsnä tässä hetkessä, ja oppia tiedostamaan itselle tärkeät elämän arvot ja toimia niiden mukaan. Joskus omien arvojen mukainen toiminta voi aiheuttaa haastavia tunteita, ajatuksia ja tilanteita, joista selviämisessä hyväksymisen taito on avain hyvinvointiin ja joustavampaan käyttäytymiseen. Joustavan mielen taidot ovat taitoja, joita voidaan kehittää aktiivisen harjoittelun avulla ihan niin kuin muitakin taitoja, kuten käsilläseisontaa tai pianon soittoa.  Luennolla käydään läpi näitä taitoja ja keinoja niiden kehittämiseen ja sen lisäksi voit halutessasi päästä harjoittelemaan jokaista taitoa viikoittain järjestettävissä työpajoissa ohjaajan kanssa. Lisää infoa työpajoista ja osallistumislinkit työpajoihin saatavilla luennolla. Luennon pitävät opintopsykologi Sonja Pelkonen ja opintopsykologiharjoittelija Ruut Kanko.

LUENTO Torstai 6.5.2021 klo 13.15-14.45, Zoom

Työpaja 1. to 6.5. klo 15-15.30 (Arvojen kirkastaminen ja arvojen mukaiset teot)

Työpaja 2. ma 17.5. klo 13-14 (Tietoinen läsnäolo)

Työpaja 3. ma 24.5. klo 13-14 (Vapautuminen ajatusten ylivallasta)

Työpaja 4. ma 31.5. klo 13-14 (Havainnointi ja hyväksyntä)

ILMOITTAUDU TÄSTÄ  (ilmoittautuminen päättyy 4.5.)

Kiinnostuitko enemmän? Haluatko oppia kehittämään näitä taitoja lisää ja saada samalla opintopisteitä?

Tampereen yliopisto ottaa käyttöönsä toukokuun aikana Opiskelijan Kompassin, joka on tutkitusti toimiva verkkopohjainen hyvinvointi- ja elämäntaito-ohjelma. Ohjelmassa pääset itsenäisesti suorittamaan erilaisia hyvinvoinnin harjoituksia ja kehittämään omia  psykologisen joustavuuden taitojasi. Luennolla tutustutaan Opiskelijan Kompassin käyttöön.

Opiskelutaitoluennot ovat osa yliopiston opiskelijoiden ohjausta ja niistä ei saa opintopisteitä.