Luonnon palauttava voima -etäryhmä

Ryhmässä pyritään löytämään stressin ja kuormituksen säätelyn sekä palautumisen keinoja hyödyntäen luontomenetelmiä sekä tietoisuustaito-, hyväksyntä- ja itsemyötätuntoharjoituksia.

Etäryhmä kokoontuu Zoomin välityksellä neljä kertaa torstaisin:

• 23.9.2021
  • 30.9.2021
  • 7.10.2021
  • 14.10.2021

Ryhmäkokoontumiset alkavat klo 13.15 ja päättyvät joustavasti klo 15.30 mennessä. Toivomme, että pystyt osallistumaan kaikille ryhmäkerroille.

Ryhmä työskentelee etäyhteydellä siten, että kukin osallistuja valitsee mieleisensä luontopaikan (tai tarvittaessa muun paikan) ja osallistuu ryhmään mobiililaitteen välityksellä. Huolehdithan paikan valinnassa turvallisuudesta sekä riittävästä yksityisyydestä, jotta voit rauhassa osallistua harjoituksiin ja keskusteluihin.

Tarkoitus on siis työskennellä ulkona, joten huolehdithan sään mukaisesta pukeutumisesta. Toimivan nettiyhteyden sekä puhelimen tai muun mobiililaitteen lisäksi mukaan kannattaa ottaa kuulokkeet ja muistiinpanovälineet pieniä muistiinpanoja varten. Kuulokkeet kannattaa valita siten, että pystyt tarvittaessa samanaikaisesti kuuntelemaan ympäristösi luontoääniä ja kuulokkeista vetäjien ohjeistuksia.

Ryhmä on tarkoitettu Tampereen yliopiston opiskelijoille. Ryhmän koko ei ole rajoitettu, mutta osallistumislinkin saadaksesi sinun tulee ilmoittautua 15.9.2021 mennessä.

Ryhmää vetävät opintopsykologit Taija Tuominen ja Sonja Pelkonen. Ennen ryhmää lähetämme ilmoittautuneille vielä tervetulokirjeen, josta saat osallistumislinkin ja muut tarpeelliset tiedot. Lisätietoja ryhmästä voit kysyä sähköpostitse opintopsykologit.tau@tuni.fi.